Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Salut - 7 DIES

Alopècia postpart

Tot i ser inevitable, l’alopècia postpart es pot minimitzar
Tot i ser inevitable, l'alopècia postpart es pot minimitzar

Alopècia postpart

Tot i ser inevitable, l'alopècia postpart es pot minimitzar

Actualitzada 26/06/2017 a les 17:35
Durant l’embaràs es llueix un cabell fort i dens com a conseqüència dels alts nivells de progesterona en sang. Després del part, a vegades, el cabell cau de forma exagerada i generalitzada per tota la superfície del cuir pilós.

Aquest és un trastorn post-part molt freqüent, i especialment quan s’interromp la lactància. Afecta un percentatge molt elevat, prop d’un 75% de les dones que han estat mares, i pot variar molt entre unes i altres.

Moltes dones, a partir del segon i tercer mes després d’haver tingut el nadó, noten una caiguda accelerada del cabell, així com una disminució del creixement del mateix. Sol tenir una duració entre 6 i 9 mesos.

Durant l’embaràs, es gaudeix, normalment, d’un moment esplèndid per als cabells com a conseqüència d’aquesta elevada concentració de progesterona. Aquests alts nivells hormonals mantenen el cabell en fase anàgena (fase de creixement) i fan que creixi més del normal. Als dos, tres mesos després del part, el cabell passa a fase telògena (fase de caiguda) degut que el nivell d’hormones torna a la normalitat, provocant l’alopècia. És com si el cabell que no ha caigut durant l’embaràs, caigui de cop.

L’estrès del mateix part, la disminució de ferro, una mala alimentació i l’estil de vida també influeixen.

L’alopècia postpart és inevitable, ja que l’origen és hormonal. L’avantatge d’aquest tipus de caiguda de cabell és que si la persona segueix els consells d’un especialista en pocs mesos tindrà un cabell igual o millor que el que tenia abans de la gestació. Si no es segueix cap tractament, el cabell es recupera però deixant sempre una massa capil·lar molt inferior a la que es tenia abans de l’embaràs.

S’aconsella seguir els següents consells per minimitzar els símptomes:

-Una dieta equilibrada, amb elevat contingut de proteïnes. -Minimitzar l’ús d’assecadors, tints i planxes.

-Prendre suplements vitamínics, sobretot per corregir els nivells de ferro en cas d’estar baixos.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477