Facebook entra en decadència

La companyia està perdent usuaris per l’èxit de tiktok

L'interès de l'usuari per la xarxa social ha caigut un 87%

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L'’interès de l’usuari mitjà per Facebook s’ha desplomat prop d’un 90% en els deu últims anys, segons un estudi dut a terme sobre la popularitat actual de la xarxa social després de la seva conversió en Meta. La investigació, realitzada pel mitjà d’informació financera especialitzat en criptomonedes Bankless Times, destaca que el volum de cerques del terme Facebook ha caigut un 87% els últims deu anys, segons les dades recollides entre el gener del 2013 i el del 2022.

“El problema s’ha vist exacerbat per la pèrdua de tracció amb els joves malgrat el canvi de nom a Meta”, explica l’informe. En aquest sentit, el document afegeix que Facebook “està tenint problemes per atreure usuaris menors de trenta anys”.

La xarxa social, que és utilitzada per prop de 2.000 milions d’usuaris diaris, té al davant un problema que pot “limitar el seu creixement futur”. Les últimes dades que es coneixen de Facebook mostren una caiguda del nombre d’usuaris actius al dia en el tercer trimestre (fins als 1.930 milions) i en el quart trimestre (1.929 milions) del 2021.

Des de Bankless Times recorden les paraules del conseller delegat de Meta, Mark Zuckerberg, qui va reconèixer al febrer que la companyia està perdent usuaris per l’èxit de TikTok. En aquest sentit, Zuckerberg va avançar que la seva companyia s’estava centrant en el format de vídeo breu per plantar cara a la xarxa social d’origen xinès.

Apple està sent un altre maldecap per a Facebook, segons l’estudi. Concretament, la seva “transparència de rastreig d’apps”, un mecanisme que obliga que l’usuari concedeixi permís explícit perquè altres apps accedeixin a l’identificador d’anunciants, i que va introduir l’any passat amb iOS 14.5.

Els usuaris d’iPhone “han rebutjat compartir aquesta informació en massa”, la qual cosa, al seu torn, ha repercutit en les empreses que es publiciten a Facebook. De fet, l’han canviat en moltes ocasions per TikTok perquè “és més barat” anunciar-s’hi, segons Bank­less Times. A conseqüència d’això, Facebook ha perdut 10.000 milions de dòlars en ingressos publicitaris, conclou l’informe.

tracking