x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Sexualitat

Adolescents i noves tecnologies

L'accés dels joves a la tecnologia sense una guia i pautes d'ús ha modificat la forma d'iniciar-se a la sexualitat
L'educació sexual s'inicia en etapes molt primerenques

Adolescents i noves tecnologies

L'educació sexual s'inicia en etapes molt primerenques

Actualitzada 07/02/2020 a les 18:17
Les noves tecnologies, la facilitat d’accedir a les noves formes de continguts, han modificat la forma com el jove s’introdueix en el món de la sexualitat. Els joves tenen accés a la tecnologia sense una guia i pautes d’ús per part de l’adult. Accedir a la pornografia distorsiona la visió del sexe en els adolescents. Deforma la manera d’entendre la seducció, la intimitat, les relacions... És important que tinguin unes bases per fer un ús segur i responsable. En els cercadors més coneguts (Google), aquests et poden redirigir a continguts inapropiats, i a molts els despertarà la curiositat. Explicar als joves que les pel·lícules pornogràfiques són, en la seva major part, ciència-ficció, amb actors i efectes especials, que aquestes pel·lícules no són reals, que és ficció i no una realitat. Despertar un sentit crític per tal d’evitar que es generin expectatives fictícies que porten a frustracions en el moment que mantenen les seves primeres relacions sexuals. Frustracions com el temps de durada en les relacions sexuals o creure que hi ha un problema d’anorgàsmia perquè no es tenen orgasmes per penetració vaginal, entre d’altres. Que la guia de sexualitat sigui aquest tipus de continguts, no només per a joves, sinó també per als adults, crea confusions, i traslladar-los a la vida real és on comencen els problemes. Ser pare d’adolescents en l’actualitat no és una tasca fàcil. Tot i deixar un marge als adolescents per a la seva exploració i intimitat, és important construir una confiança que permeti que siguin ells mateixos qui ens traslladin els seus dubtes i inquietuds; si no, els dubtes es resolen a través d’amistats o inclús amb consultes anònimes a fonts de dubtosa credibilitat. Però, perquè aquesta comunicació es pugui dur a terme s’ha de treballar la comunicació des de ben petits. També és molt important que no es deixi tota la seguretat als controls parentals. El més important no són les restriccions, sinó la informació veraç, la confiança, la conversa i la comunicació. En cas de dubte per part del pares és millor fer una consulta professional. Ignorar-ho o senzillament sancionar-ho a la llarga pot ser un problema. L’educació sexual s’inicia en etapes molt primerenques; des del coneixement del mateix cos fins a la manera de tenir un contacte adequat amb els altres, passant per expressar la disconformitat i els límits respecte al que volem i no volem. Si esperem a l’adolescència per parlar de sexualitat, en la major part dels casos els joves ja tindran un aprenentatge, en moltes ocasions, erroni. Per últim, hem de traslladar als joves amb les nostres actituds el respecte per la parella, saber escoltar i entendre les relacions eròtiques, diferenciar el món real de la construcció eròtica... adequant aquest contingut a la seva edat. Recordem que una bona educació sexual és el millor preventor de possibles abusos sexuals, a més de donar-los una base perquè, quan siguin més grans, estableixin relacions positives, sanes i igualitàries.

 
CAL SABER
PORNOGRAFIA AL MÒBIL
Molts estudis assenyalen que l’inici de visualització d’aquests continguts per a adults actualment se situa entre els nou i els deu anys; edat que coincideix, en molts casos, amb l’accés del seu primer smartphone. Això situa la pornografia com a educador sexual, fet que suposa un problema.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts