x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Psicologia

Què és la felicitat? (II)

Si es canvia la percepció, es genera canvis
Què és la felicitat? (II)

Què és la felicitat? (II)

Què és la felicitat? (II)

Actualitzada 03/01/2020 a les 18:31
    Margarita Albós
Canvia la percepció de la situació, es generen canvis en el comportament i canviant el comportament s’obtenen resultats diferents.

COM EL CAS DE LA MARIA
La Maria estava molt deprimida perquè la feina que feia no li agradava gens, era rutinària i avorrida i se sentia poc valorada. Treballava en un supermercat posant la compra dels clients en bosses quan la caixera els havia cobrat. Eren temps difícils i va ser l’única feina que havia aconseguit després que l’haguessin acomiadat de l’asseguradora on havia estat treballant durant 30 anys. La feina no la motivava gens, estava molt desanimada, li suposava un gran esforç llevar-se i anar a la feina. Estava tan desanimada que ni tan sols se sentia amb forces per buscar una feina millor. Tanmateix, no podia deixar-la perquè, tot i que el sou era molt baix, li permetia pagar el lloguer i les despeses bàsiques per viure. Un dia la Maria va anar a consultar una psicòloga. La psicòloga la va ajudar a canviar la percepció de la situació i a activar els seus recursos.

A partir d’aquell dia, la Maria es va adonar que no podia canviar de feina però sí d’actitud. Va decidir que aniria a la feina amb l’objectiu de fer sentir a cada client una mica més bé. A més a més de col·locar els productes amb pulcritud a les bosses, es dirigiria amb un somriure a cada client i li desitjaria que passés un bon dia. Volia ajudar els clients capficats, estressats o tristos, ni que fos per un moment, a sentir una mica de benestar amb el seu somriure i amb paraules amables.

Cada dia que passava ella se sentia més contenta i valorada. Això l’animava a continuar amb el seu propòsit i cada vegada eren més els clients que li retornaven el somriure. Unes setmanes més tard, tot i que les altres caixes estiguessin buides, la gent feia cua a la caixa on era ella. La Maria era feliç, encara que omplir bosses no era la feina dels seus somnis.

Al cap d’uns mesos, els directors van adonar-se de les grans habilitats de la Maria, l’amabilitat, el bon humor, la pulcritud, la perseverança, etcètera, i li van proposar una feina al departament d’atenció al client amb un bon horari i un sou alt.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts