x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Televisió - 7 DIES

"El 'Polònia' és un bàlsam per assimilar l'actualitat política"

Iván Labanda. L’actor encarna al programa de TV3, ‘Polònia’, personatges polítics com Miquel Iceta, Oriol Junqueras, Pablo Llarena o Quim Torra
Iván Labanda

Iván Labanda

Iván Labanda

Actualitzada 26/07/2018 a les 17:31
Com és treballar a contrarellotge, a causa de la convulsa actualitat?
Per als que ens va la marxa és un goig, un regal. Encara que desafortunadament és molt convulsa i aquesta temporada els canvis a última hora estaven a l’ordre del dia, cada dijous.

Es juga a ser Déu?
Una mica sí, però el que realment es feia era diversos finals possibles. Els guionistes són uns visionaris, hi havia vegades que dijous a la tarda canviava tot i havíem d’estar preparats.

De fet hi ha personatges que apareixen d’un dia a l’altre.
Ja estem acostumats a això, a mi em va passar amb el Quim Torra i el Jordi Turull, que d’un dia a l’altre va passar de ser candidat a president.

I com s’ho fa?
Doncs sacrificant hores personals i de son, però el guió també ajuda molt. Al final els personatges els creem nosaltres, ens fixem en un punt de la realitat i d’allí estirem el fil per crear el nostre.

Quin personatge ha estat el més divertit d’interpretar per a vostè? I quin ha trobat a faltar?
He gaudit com un nen amb Pablo Llarena, els gags eren tan surrealistes i divertits. A Junqueras el trobo a faltar, tot i que per a mi és el més difícil d’interpretar.

Però no sempre es fa broma d’allò divertit, ‘Polònia’ també toca temes delicats.
Tot i que la situació política actual és delicada, l’humor català s’assembla molt al britànic, que fa broma de coses que semblen delicades, però sempre des del respecte. Els guionistes són uns genis, en aquest sentit.

Els polítics s’han queixat alguna vegada?
Jo crec que ja els va bé el que fem, que els afavoreix, perquè és una manera d’apropar els polítics a la ciutadania. Un exemple és el Rajoy, molt estimat pel públic, per aquest caràcter entranyable que ha creat en la ficció.

És important riure’s?
És un bon senyal que demostra qualitat democràtica. A la política li fem un gran favor, perquè rebaixem la tensió de la situació, és com un bàlsam.

Quins gags són els que més li agraden?
El meu treball em té enamorat i m’apassiona, però suposo que els que més, els musicals, que uneixen les meves dues facetes professionals.
  • #9 Román
    (08/08/18 17:11)

    Per tenir el populatxo permanentment estupiditzat fan falta programes d'humor com els que comenteu, encara que en realitat tot comença amb l'educació seglar, i és seguit de la publicitat i el màrqueting polític i ideològic de cada regió, encara que els esports, l'entreteniment, els espectacles musicals, les xarxes socials,la mercantilització del sexe, l'alcohol i les drogues segueixen sent el patró comú en les societats progressistes.

    Respondre
  • #8 Maria
    (08/08/18 10:27)

    Cert, sempre que Luthiers actua a Espanya és molt bé rebut. En l'última gira Oviedo, Vigo, Santiago, la Corunya, València, Barcelona, Sevilla i Madrid. Per això, Espanya, a través de la seva Fundació Princesa d'Astúries els ha donat el màxim guardó i així ho van agrair ells a Espanya amb un discurs intel·ligent i agraït. Per això igual, Catalunya mai els ha premiat en gens, i prefereix guardonar a una monja que odia a la meitat de Catalunya. I com jo no sóc ni andalusa ni indepe, em fan la mateixa gràcia els morancos i Polònia; cap: fent d'histèrics, transvestits hipermaquillados, amb gràcies que no la tenen i amb una falta d'intel·ligència que només agrada als seus

    Respondre
  • #7 Carles
    (08/08/18 09:14)

    Les Luthiers són molt bons María. Per això sempre que venen a Barcelona (com a molts altres llocs) omplen espais com el Palau Sant Jordi. A mi personalment sens dubte em va més la Sor Lucía Caram que per exemple el Bertín Osborne, però jo no estic facultat com tu per parlar de los "españoles en general" o dels catalans en general. No conec l'opinió de tots, cosa que si veig que tu coneixes. A mi em va bé tot per riure.

    Respondre
  • #6 Laura
    (07/08/18 22:24)

    Un bàlsam?? Quina cosa??? Si si...un bàlsam. Solament per als separatistes nascuts i habitants de mentalitat "montanya" que es creguin una altra cosa. Onanisme pur

    Respondre
  • #5 Maria
    (07/08/18 21:33)

    Com els morancos? Eso sois vosotros pero con travestidos (algo enfermizo en Polonia dsa afición no?? A los españoles en su conjunto nos gusta mucho más le Luthiers a los que hemos premiado con el galardón de comunicación Premio Príncipe de Asturias, a vosotros os va más la monja Caram pero para reirse un rato tambien nos va bien

    Respondre
  • #4 Peret
    (07/08/18 19:25)

    A mi personalment m'encanta,si puc no m'en perdo cap,moltes vegades penso que un programa similar es podria fer aqui a Andorra,amb la sàtira de la politica del PEIS,fora el summum i tenim temari per engegar-lo.

    Respondre
  • #3 Carles
    (07/08/18 16:19)

    Apa Pepe que se't veu el llautó. Queda't amb el teu humor hispano de los Morancos i no t'esforcis a entendre la sàtira. Només els molt fatxes veuen sectarisme en els que no pensen com ell. Ah i posat crema a la cara que la deus tenir cremada de tant mirar al sol. Es veu que TVE és un model de periodisme i objectivitat.

    Respondre
  • #2 Res de nou
    (06/08/18 14:45)

    És un mètode clàssic per mantenir el control social, és una espècie d'amortidor del "cabreig generalitzat" que consisteix a infantilitzar a la població, exposant problemes greus socials en clau d'humor per tal de minimitzar l'impacte social i paralitzar possibles revolucions.

    Respondre
  • #1 pepe
    (06/08/18 13:37)

    no son un programa de humor, son los bufones del regimen separatista, nada mas, un programa de humor, de verdad, no de bufones estilo medieval, es VAYA SEMANITA, ahora llamado EUSKADI MOVIE, eso es un programa de humor donde se rien de ellos mismos y de todos, con el habitual sesgo peneuvista, pero muy soterrado y no tan descarado como el de estos bufones del polonia. Solo los muy separatas ven ya tv3 por su sectarismo y su sesgo hispanofobo.

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts