Tema de la setmana - 7 DIES

Com viure de les marques

Alguns 'influencers' cobren entre 500 i 700 euros per campanya

Com viure de les marques

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Ser influenciador/a (influencer) és la moda. S’ha convertit en la principal professió d’alguns/es i en el pur entreteniment d’altres. Hi ha milers de persones que es guanyen la vida amb la publicació de fotografies i posts a les seves xarxes socials, convertint-se, fins i tot, en una figura de referència per a molts joves. La seva capacitat d’influir en les decisions de la gent amb un gest, un missatge, una imatge o una opinió han fet que algunes marques s’aprofitin d’aquesta tendència i realitzin acords de col·laboració per millorar el seu posicionament. I de fet, els funciona. “S’han de tenir idees innovadores i posar-les en pràctica. A la gent el que li agrada és veure coses noves”, comenta la influencer Vanessa Villen (@vanessavillen), resident a Andor­ra. La seva passió per la moda i la fotografia la va portar a començar a publicar els seus outfits a Instagram fa tres anys, que cada cop van començar a atreure més usuaris i a tenir més repercussió, fins a aconseguir del que pot presumir ara: més de 17.000 followers. “Intento pujar tres o quatre fotografies setmanals i un post al meu blog. Ara, per exemple, que he estat viatjant, he intentat diversificar els viatges per tenir més contingut”, explica Villen. La influencer, de 27 anys, col·labora amb diferents marques i no amaga que es tracta d’una feina on es guanyen molts diners. Abans de promocionar un producte el prova durant un temps i en dona la seva opinió. Després, a través de fotografies a Instagram, vídeos a YouTube o articles en el seu propi blog fa la promoció. “Per una campanya puc arribar a cobrar entre 500 i 700 euros”, apunta. La influencer insisteix que encara que la publicació d’una fotografia sembli senzilla, darrere hi ha hores de treball. “La idea és que qualsevol qui entri al meu Instagram ho vegi tot ordenat i polit, amb la mateixa tonalitat i amb un mateix filtre. L’aspecte i el disseny que he aconseguit crear m’ha ajudat moltíssim a pujar els seguidors”, diu.

Però què passarà amb la figura d’influencer? Durarà tota la vida o no deixa de ser una moda temporal? Segons Villen, “sempre ha existit aquella persona a qui tothom admira per alguna cosa. Ara aquesta figura es posa de manifest perquè tenim eines que ens ho permeten”, assegura.

Altres usuàries com @cristiurbi, amb 135.000 seguidors, diu que puja fotografies cada dia perquè “m’encanta compartir amb els meus seguidors on viatjo, què menjo i com em vesteixo”. O un cas molt curiós: @buffet_the_pug, la gossa amb més seguidors de tot el país, concretament 17.000. La seva propietària, l’Anna Caballero, explica que moltes marques importants la truquen per fer col·laboracions i que ha arribat a cobrar 200 euros per compartir una imatge. Caballero combina fotografies únicament de l’animal amb altres d’ella i la seva parella amb la mascota, i apunta que l’objectiu és vendre emocions. “La gent el que busca a l’Instagram de la meva gossa és una emoció i veure una parella jove com a un model ideal”, conclou.

DEBUT LITERARI

La dona de Risto Mejide

Laura Escanes és influencer, té 21 anys i la vida resolta. Fa unes setmanes va anunciar que estrenava pis de 400 m² i un lloguer de 10.000 euros al mes amb el seu marit, el publicista Risto Mejide. Escanes ha anat provant amb tot: model, influencer, youtuber... I ara escriptora. La catalana està firmant el seu primer llibre Piel de letra, una recopilació de reflexions personals i un aparador dels seus pensaments, on confessa que va ser víctima d’una violació. El seu debut com a escriptora no li ha anat malament: Piel de letra és el segon llibre més venut de no-ficció en llengua castellana aquest Sant Jordi. Això sí, ser la dona de Mejide l’ha situat al centre de la polèmica i s’ha hagut d’enfrontar als haters que l’acusen de no ser l’autora real del llibre.

Com viure de les marques

Com viure de les marques

Com viure de les marques

Com viure de les marques

Com viure de les marques

tracking