Música

L'èxit de la música llatina

Gràcies a l'èxit de 'Despacito' la música llatina s'ha popularitzat

L'èxit de la música llatina

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Impulsada per l’èxit de Despacito i amb la base de més de dues dècades de treball, la música urbana llatina s’ha popularitzat per tot el planeta, una tendència de la qual s’estan beneficiant tots els hispans.

Despacito, el planetari èxit de Luis Fonsi i Daddy Yankee, ha arribat a convertir-se en el vídeo més reproduït a la història de YouTube, després d’acumular gairebé 3.000 milions de reproduccions. En un altre mesurador de tendències, el servei de música per internet Spotify, la cançó de l’estiu, en la versió remix amb Justin Bieber, s’ubica en la segona posició. En el més alt de la seva llista Global 50 se situa el tema Mi gente, del colombià J Balvin, juntament amb el productor i DJ francès Willy William. Altres cinc artistes llatins figuren entre els 25 primers d’aquesta llista del més escoltat de la plataforma.

“El consum en streaming és fonamental per a la notorietat dels números als quals estan arribant les cançons llatines a tot el món”, assegura el president i director executiu d’Universal Music per a Llatinoamèrica i la península Ibèrica, Jesús López. En la mateixa línia, Luis Fonsi comenta que “tenir una plataforma com YouTube ens ha permès arribar a tots els racons del planeta.”

El que és clar és que, com afirma el porto-riqueny Daddy Yankee, “des de (la cançó) Gasolina (2004) s’ha anat treballant i Despacito ha solidificat portar la música en espa­nyol al món sencer”. En això també hi està d’acord l’artista veneçolà Chyno Miranda, que va formar part del dúo Chyno & Nacho, qui diu estar “molt agraït a Despacito. Yankee i Fonsi han fet que els ulls i les oïdes del món s’enfoquin en els artistes llatins”.

Sobre l’auge de la música urbana llatina també s’ha pronunciat la cantant Jennifer López, que considera que s’ha d’aprofitar aquesta onada de popularitat per “seguir invertint en noves cançons i també en nous artistes”, a més d’apropar els artistes veterans als gustos actuals del consu­midor.

tracking