Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats
El cap de Govern, Xavier Espot, i el cònsol major lauredià, Josep Majoral.
Julià Rodríguez
Gràcies! va dir..
On comença la vida? Un gran debat. Els científics intenten delimitar-ne la línia i amb l'aparició de les noves tecnologies se'ns complica trobar quòrum. Quan considerem que aquest òvul, embrió podem col·locar-li la consideració d'ésser humà?. Entenc que depèn de les diferents sensibilitats de cadascú pot interpretar-ho de manera molt diferent. I també és comprensible que el debat s'encengui per ferir susceptibilitats.
Per això et convido a no titllar d'assassinat un avortament. Ja que no ajuda al debat. Dit això. Tota una altra qüestió és quan parlem la llei dels 3 supòsits que criminalitza a la dona per exercir un dret que sols li correspon a ella decidir sobre el seu cos.
padrinak va dir..
El de sempre.
Per justificar les meves accions cercar un enemic.
Una mica més de criteri, algun argument i menys victimisme, que el que acaba a la borsa de deixalles mèdiques és el no nascut.
Bona nit.
Gràcies! va dir..
Deixem pensar en el que dius. No te'n vagis
Gràcies! va dir..
OHHH per fi! Continua si us plau
Vull agrair al diari d'Andorra la paciència que han tingut sempre amb aquest perfil trol. Disculpar-me per si en algun moment els hi he pogut ocasionar de retruc algun maldecap. Espero i desitjo que durant aquest any puguem per fi acabar amb aquest petit problema que tenim amb el copríncep de les faldilles.
Respondre
padrinak va dir..
Sí.
Les coses són allò que són independentment de l'opinió que en tinguem.
Infependentment de les creences de l'Església, els Agnostics, els adoradors del Iogurt, els filisofs, els ideòlegs o els legisladors, quan un ovul és fecundat per un espermatozoide tenim un nou ésser humà amb ADN propi i dicerenciat.
I eliminar-lo és eliminar un ésser que és humà i únic.
Podem justificar-ho dient que és fruit de la violació i que li correspon pagar aquest crim amb la mort. O que no està prou ben format segons el nostre standar. O que la seva vida no és tan important com la de la mare.
En fi, podem dir que la seva vida depèn de la voluntat de la mare que dirà si neix o no.
I ho podem justificar acceptant teories que ens diuen que no és humà. O acollir-nos a filòsofs com Peter Singer i dir que és humà però sacrificable.
En definitiva: com ho justifiquem no canvia el destí de l'ésser humà eliminat.
El futur del poble andorrà va dir..
Els arguments del sí a la vida:
La religió no pot sotmetre a les dones a condicionar la seva existència per un dogma. La decisió de ser mare és quelcom individual i lliure no ha d'estar condicionada per la creença d'una religió. També vull insistir en el fet que l'Església catòlica ha perdut tota legitimitat en el que respecta a qualsevol "moral" o en el nou concepte que venen alguns com a "tradició, arrels" ect. I aprofitant el benentés hem derecordar que la primera empresa que se'n beneficia de la cura de la gent gran és l'Església catòlica.I no voldria pas acabar parlant de tradició. No fa tant que al Principat quan un dels caps de casa estava a punt de morir s'intentava evitar que el clergue de torn es quedés sol amb el familiar, per evitar canvis sobtats de les herències. I és que aquesta organització té el costum d'apropiar-se de la propietat dels altres.
Agustina (Catalano-Aragonesa) va dir..
Ui. Lo de tallar colls és molt retro també. Podem portar la conversa al terreny del sa debat. Sense tanta sang i tal.
Gràcies! va dir..
Pots extendre't una mica més?
Gràcies! va dir..Sí.
RespondreLes coses són allò que són independentment de l'opinió que en tinguem.
Infependentment de les creences de l'Església, els Agnostics, els adoradors del Iogurt, els filisofs, els ideòlegs o els legisladors, quan un ovul és fecundat per un espermatozoide tenim un nou ésser humà amb ADN propi i dicerenciat.
I eliminar-lo és eliminar un ésser que és humà i únic.
Podem justificar-ho dient que és fruit de la violació i que li correspon pagar aquest crim amb la mort. O que no està prou ben format segons el nostre standar. O que la seva vida no és tan important com la de la mare.
En fi, podem dir que la seva vida depèn de la voluntat de la mare que dirà si neix o no.
I ho podem justificar acceptant teories que ens diuen que no és humà. O acollir-nos a filòsofs com Peter Singer i dir que és humà però sacrificable.
En definitiva: com ho justifiquem no canvia el destí de l'ésser humà eliminat.
La llei dels 3 supòsits és ésser farina d'un altre sac.
Vull recordar que les lleis s'han d'acomodar als nous temps han d'evolucionar tal com ho fa la seva ciutadania. Que si fos d'alguns encara aniríem amb allò de l'"ull per ull" o "mort qui t'ha mort". Per mi és inacceptable que en una violació s'obligui una dona a dur a terme l'embaràs. El mal psicològic ratlla la tortura. Com a societat podem permetre aquesta segona victimització d'una dona sols pel desig d'una religió clarament misògina?