El pont tibetà i el Roc del Quer generen 660.477 euros de benefici

Les dues atraccions turístiques van ingressar conjuntament poc més d’1,4 milions d’euros i van vendre 149.080 entrades

El pont tibetà de la Vall del Riu.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L’explotació turística del pont tibetà de la Vall del Riu i el mirador del Roc del Quer van generar 660.477 euros de benefici net entre el juny i el novembre de l’any passat. En total les dues atraccions van ingressar 1.410.847 euros, dels quals 1.080.079 corresponen al pont tibetà i 330.768, al mirador. Pel que fa a les despeses, van pujar a 365.929 i 149.474 euros, que sumen 515.403 euros. “Els resultats han superat amb escreix les expectatives”, va afirmar ahir al migdia el cònsol major de Canillo, Francesc Camp, en la presentació de les xifres als mitjans de comu­nicació.

El nombre d’entrades venudes va ser de 149.080. El 34,8% correspon al tiquet que només dona accés al pont, el 32,2% al del mirador i el 33% al paquet conjunt. El 47,3% de la facturació va generar-la la venda del paquet, mentre que el 37,4% correspon als ingressos per la venda de l’entrada només per accedir al pont i el 15,3%, al mirador. En total 101.108 persones van visitar el pont, mentre que el mirador va rebre 97.159 turistes.

El mes amb més visitants va ser l’agost, amb 52.407 persones, seguit del juliol, amb 33.232, i el setembre, amb 23.640. Pel que fa al canal de venda, el 55% de les entrades va comercialitzar-se a taquilla, el 43% a través d’internet i el 2%, de manera indirecta mitjançant turoperadors i altres agents. Les atraccions van obrir 167 dies –67 en temporada alta, 70 en baixa i 30 en molt baixa– i van tancar cinc dies per causes meteorològiques. Les dues primeres jornades després de la inauguració van ser de portes obertes.

El comú canillenc va fer una enquesta a 3.285 clients que van comprar l’entrada per internet. Els resultats indiquen que la majoria de persones que van visitar els dos reclams van fer-ho amb la família (45,9%). El 37,7% van fer-ho amb la parella, el 12,4%, amb els amics i el 3,1%, sols. La mitjana del grup va ser de 3,3 persones.

També cal destacar que tres quartes parts dels visitants procedien de l’estat espanyol. D’aquests, el 80% eren catalans. La resta va repartir-se entre els residents al Principat (11%) i els francesos (7%). Camp va apuntar durant la presentació que un dels reptes de la propera temporada serà atraure més visitants de l’Hexàgon.

El 86,4% dels visitants van allotjar-se més d’una nit al Principat. L’estada mitjana va ser de 3,1 nits. Andorra la Vella va ser la parròquia que va registrar més pernoctacions (26,4%), seguida de Canillo (23,1%). El cònsol major va remarcar que el pont tibetà ha fet créixer l’afluència de turistes a la parròquia. Segons els resultats de l’enquesta, el 56% de visitants no s’haurien desplaçat a Canillo si no hi hagués hagut el pont. En termes absoluts, això representa 83.800 persones.

ELS COMERCIANTS, SATISFETS

El 75% dels 135 negocis de la parròquia enquestats pel comú consideren molt positiva la iniciativa de construir el pont tibetà. El 16% creu que ha estat positiva. Pel que fa al volum de facturació, el 40% dels empresaris de la parròquia reconeixen que ha vist incrementat els seus ingressos, dels quals el 20% afirma que el percentatge d’increment ha estat de més del 10%. El 72% dels establiments del poble de Canillo van incrementar la facturació, dels quals el 40% van incrementar-lo més del 10%. L’impacte econòmic de les atraccions va concentrar-se al poble de Canillo.

tracking