El Govern pressuposta la desviació per un total de 19,2 milions d'euros

L’any vinent l’executiu hi destinarà 2,7 milions, mentre que entre el 2024 i el 2026 hi invertirà un total de 16,5 milions

Trànsit dens a la CG-3.F.G.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El Govern ha pressupostat les obres de construcció de la desviació de la Massana per un import total de 19.235.000 euros, segons es desprèn de l’anàlisi de les partides dedicades al vial consignades al projecte de llei del pressupost general per a l’exercici 2023, a què el Diari ha tingut accés.

La xifra de poc més de 19,2 milions d’euros inclou la inversió pressupostada per a l’exercici 2023 i la que l’executiu s’ha proposat d’invertir en la desviació fins al 2026. Així, l’any vinent el Govern hi destinarà 2,7 milions d’euros, mentre que el 2024, el 2025 i el 2026 hi invertirà un total de 16.535.000 euros.

Durant el 2023 el Govern té la previsió d’enllestir les dues primeres fases de l’obra. El 2024 –sempre segons els terminis fixats per l’executiu en el projecte de llei del pressupost– s’enllestirà la fase tres de les obres, que costarà 2.100.000 euros, i s’inclou a l’import els 150.000 euros de l’assistència tècnica. El mateix any s’iniciaran la fase quatre i el sector 1 de la fase cinc. Aquests treballs costaran 1.525.000 i 4.425.000 euros, respectivament. L’import total invertit el 2024 serà, així, de 8.050.000 euros.

El 2025 s’enllestirà la fase quatre i els sectors 1 i 2 de la fase cinc. Els treballs estan pressupostats per 5.250.000, 800.000 i 1.600.000 euros. En total, per tant, el 2025 el Govern dedicarà 7.650.000 euros del pressupost a les obres de construcció de la desviació.

Finalment, el 2026 és previst que s’acabi el sector 2 de la fase cinc. Aquestes obres tindran un cost, incloent-hi l’assistència tècnica, de 835.000 euros.

L’anunci que la desviació de la Massana començaria a construir-se abans del final de la legislatura actual va fer-lo el cap de Govern, Xavier Espot, fa poc menys d’un mes en el marc del debat d’orientació política. El projecte prescindeix del túnel de la Serra de l’Honor i suposa una rebaixa significativa respecte de la proposta inicial de l’executiu, que s’enfilava fins a 60 milions d’euros. Aquesta xifra gairebé multiplica per quatre la prevista en el projecte de llei del pressupost.

Els cònsols majors de les parròquies de la vall del nord han rebut amb satisfacció l’anunci de l’executiu. El d’Ordino, Josep Àngel Mortés, es mostra convençut que la desviació beneficiarà els ordinencs, ja que ajudarà a millorar la circulació viària cap a la parròquia. La màxima representant de la corporació massanenca, Olga Molné, per la seva part, celebra que l’executiu hagi trobat una solució als problemes de mobilitat que afecten la parròquia, i que l’eixample de la CG-3 a l’entrada sud de la Massana només va alleugerir d’una manera parcial.

A qui no ha agradat tant la proposta de l’executiu és al cònsol major de Sant Julià de Lòria. Josep Majoral va afirmar al Diari que la prioritat en infraestructures del Govern hauria de ser acabar el vial lauredià, ja que aquesta és la via d’accés principal al Principat.

tracking