x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Canillo

Prova pilot del comú i Mobilitat per reduir les retencions de trànsit

La circulació en sentit nord es desvia per reservar els dos carrils del centre de la vila als vehicles en sentit sud
Prova pilot per reduir les cues a canillo

Prova pilot per reduir les cues a canillo

Prova pilot per reduir les cues a canillo

Fernando Galindo
A les dotze les cues van arribar a l'Aldosa de Canillo.

A les dotze les cues van arribar a l'Aldosa de Canillo.

A les dotze les cues van arribar a l'Aldosa de Canillo.

Fernando Galindo
Actualitzada 20/08/2022 a les 11:06
El comú de Canillo, juntament amb el departament de Mobilitat, van posar en marxa ahir al matí una prova pilot amb l’objectiu de millorar la fluïdesa del trànsit al centre de la vila. Fa setmanes que es repeteixen les retencions, sobretot entre mig matí i primera hora de la tarda, i en direcció sud entre el Tarter i Canillo.

Així, i segons va informar Mobilitat mitjançant el seu compte oficial a Twitter, el dispositiu desviarà el trànsit, puntualment, en direcció nord a l’altura de la rotonda de Montaup cap a l’accés del Prat del Riu, passant per davant de l’edifici administratiu del comú i desembocant a la rotonda dels Refugis. Els dos carrils del tram del centre de la vila es destinaran a la circulació de vehicles en sentit sud. El Diari va mirar de confirmar fins quan es preveu que estigui en marxa la prova pilot, però no va obtenir resposta de Mobilitat. Tot fa pensar que si aconsegueix resoldre les retencions en aquest punt podria mantenir-se indefinidament o com a mínim els dies de més afluència de turistes a la parròquia.

Posada en marxa
La prova pilot va posar-se en marxa a dos quarts d’onze del matí, aproximadament, després que ja a les deu del matí Mobilitat alertés de cues en aquest mateix punt. A les dues de la tarda va informar que no hi havia retencions a cap punt del país. Abans n’havia registrat també a la carretera N-145 d’entrada al Principat per Espanya, a la general 3 d’entrada a la Massana en sentit nord i a la general 4 en sentit sud.


Malgrat la posada en marxa de la prova pilot, les congestions no van donar treva a Canillo fins a primera hora de la tarda i el malestar dels ciutadans es va fer notar a les xarxes. L’emprenedor i impulsor de Concòrdia Albert Gomà, per exemple, va piular a Twitter: “Canillo serà un exemple per a les universitats de turisme, han convertit un espai natural i cultural espectacular per pernoctar i residir, en una rambla degradada per passejar masses de gent. Ara la solució en lloc de parar, serà voler fer un vial de formigó...”.


L’arribada massiva de turistes aquest mes d’agost a la parròquia ha provocat retencions de trànsit diàries, sobretot en el tram de la CG-2 que va del Tarter a Canillo i en sentit sud. Això ha fet que les cues es concentrin, sobretot, a l’entrada nord del poble, a l’altura de la rotonda dels Refugis. Tot i que les congestions s’han repetit diàriament, un dels màxims va assolir-se dimecres d’aquesta setmana des de mig matí fins a primera hora de la tarda. Les retencions afecten, a part dels visitants, els ciutadans de la parròquia que viuen als veïnats, especialment als de Soldeu i el Tarter, quan han de baixar fins a Canillo o a les parròquies centrals per anar a treballar o fer qualsevol altra gestió o tràmit quotidians.


EL PROBLEMA


Congestions

L’arribada massiva de turistes és la causa principal de l’increment de la intensitat de les retencions en les darreres setmanes.

Prova pilot
El trànsit en direcció nord es desvia a l’altura de la rotonda de Montaup, mentre que els dos carrils del centre de la vila es reserven a la circulació en direcció sud.

Primer dia
Les retencions a Canillo no van perdre intensitat fins a les dues de la tarda, en el primer dia de la prova pilot.

Quant s’allargarà?
La prova pilot podria allargar-se indefinidament si es demostra que és una bona solució a les retencions.
  • #9 El Club
    (20/08/22 10:41)

    Ranti va dir..
    80.000 habitants, poc més de 26.000 amb dret vot, una abstenció que pràcticament arriba al 50%, i un govern (ells en diuen democràtic) de poc més 7.000 vots.
    Per la resta, totalment d'acord amb tú!.

    Respondre
  • #8 Miriam
    (20/08/22 10:15)

    La setmana vinent que no quedarà ni l'apuntador ja estarà resolt el problema de les cues i aleshores es posaran les medalles.

    Respondre
  • #7 Papeleta
    (20/08/22 09:49)

    Esto de pilotar pilotar lo que se dice pilotar….

    Algunos han visto demasiadas carreras de F1… desde que han descubierto la zona azul se han empoderado.

    A que si? Politicuchos? Nos vemos prontito en las urnas…

    Respondre
  • #6 Los pensadores
    (20/08/22 09:39)

    Realmente estas mentes pensantes cobran por joderle la vida a sus ciudadanos? 

    Es muy facil….

    Canillo necesita un tunel que atraviese desde les terres hasta la rotonda de meritxel. 

    Lo demas son sin sentidos, demasiados coches… 

    Respondre
  • #5 Oriol
    (20/08/22 09:25)

    La política consisteix a parasitar sobre els problemes, no a solucionar-los, de quina altra manera podria ser?

    Respondre
  • #4 ...
    (20/08/22 09:16)

    No ho veig. Fas 2 carrils en sentit baixada... I al final acaben en 1 sol, i passan per alguna rotonda on no poden haver 2 carrils. Al final en lloc de tenir cua de 10km, sera cua de 5km en 2 carrils.

    Respondre
  • #3 Hanns
    (20/08/22 09:01)

    Cap sentit. L´espai és el que és. Única solució de futur és limitar l´aforament d´entrada al país amb una APP.

    Respondre
  • #2 Ranti
    (20/08/22 08:53)

    80.000 habitants, 10% dret a vot,aquest 10% 0,1% són els directors,caps,amos Nosferatus i polítics,és lògic que no trobin solucions.

    Respondre
  • #1 El Club
    (20/08/22 08:17)

    D'això se'n diu "morir d'èxit", i és un mal o una jugada que mai contemplen els aficionats a la política.

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts