x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Andorra la Vella

La capital instal·larà màquines que recompensin per reciclar

La proposta ha estat la que ha rebut més suport popular amb 431 vots als Pressupostos Participatius 2022
Meritxell López durant la presentació dels resultats dels Pressupostos Participatius

Meritxell López durant la presentació dels resultats dels Pressupostos Participatius

Meritxell López durant la presentació dels resultats dels Pressupostos Participatius

Comú ALV/Tony Lara
Actualitzada 28/06/2022 a les 12:48
El comú d'Andorra la Vella ha tancat aquest mes de juny els projectes que s'inclouran dins la partida pressupostària destinada als Pressupostos Participatius 2022, segons informa l'ens comunal en un comunicat. Així, després de tancar-se el període de votació el passat 19 de juny, la proposta d’instal·lar màquines que recompensin per reciclar a diferents punts de la parròquia ha estat la que ha rebut més suport popular amb un total de 431 vots. L'actuació es desenvoluparà amb la partida del pressupost que la corporació s'havia reservat pels resultats d'aquest procés participatiu que ascendeix a 200.000 euros.

La corporació destaca que Meritxell López, consellera de Desenvolupament estratègic i comercial i de Projectes Participatius, ha agrait la implicació de totes les persones que han pres part en aquesta convocatòria i ha assegurat la satisfacció per l’augment de participació que s'ha registrat en relació a l’anterior edició. Ara des del comú es treballarà per veure com s’implementa la proposta i en quines zones de la parròquia.

De l’1 al 19 de juny totes les persones majors de 16 anys censades a la parròquia d’Andorra la Vella podien votar entre les 14 propostes finalistes. Així, un total de 688 veïns i veïnes –un 3,27% de les persones amb dret a vot- van fer arribar les seves preferències i van emetre un total de 1.656 vots (cada persona podia seleccionar fins a un màxim de tres propostes), segons informa l'ens comunal. En la primera edició, un total de 569 persones van prendre part de la fase final de votació. 

L'ens comunal registra que la franja d’edat amb més participació ha estat la de 31 a 45 anys, amb 592 vots emesos (un 36% del total de vots emesos); seguida de la franja de 46 a 60 anys (483 vots), la franja de 19 a 30 anys (289 vots), la franja de 60 anys o més (230 vots) i la franja de 16 a 18 anys (62 vots). Durant la primera fase del projecte la població va fer arribar 108 propostes; i després de ser valorades i quantificades per la Taula Tècnica de Validació, 14 d’elles van resultar finalistes, que s’han sotmès a aquesta votació final.
  • #2 Anna
    (28/06/22 16:09)

    Ja era hora anen anys lluny d'altres paisos europeus. A mes a Ordino a funcionat molt bé, llastima que nomes hi hagues una maquina
    A ordino tota la parroquia neta
    Gran iniciativa Ordinenca

    Respondre
  • #1 pirata
    (28/06/22 14:47)

    Exit participatiu

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts