x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Andorra la Vella

L'empresa que gestiona els patinets se sent pressionada pel comú

La companyia denuncia que la grua s’endú el vehicle elèctric als pocs segons que l’usuari el deixi
Aparcament autoritzat per Muvif de patinets elèctrics.

Aparcament autoritzat per Muvif de patinets elèctrics.

Aparcament autoritzat per Muvif de patinets elèctrics.

Fernando Galindo
Actualitzada 23/10/2021 a les 11:06
La nova normativa de circulació amb relació als vehicles de mobilitat personal al Principat és clara: es prohibeix la circulació per voreres, places, jardins i altres espais reservats amb caràcter exclusiu per al trànsit, l’estada i la recreació dels vianant. Ara bé, la normativa que afecta l’estacionament d’aquesta mena de ginys varia segons la parròquia. Aquesta situació està provocant confusió entre molts ciutadans que en fan ús i, consegüentment, s’estan produint més infraccions i s’estan registrant més multes que mai.

El comú d’Andorra la Vella, per exemple, ha retirat 100 patinets elèctrics de la via pública en menys d’un any. En aquest sentit, Carles Porté, propietari de Muvif, l’empresa que proporciona vehicles elèctrics, admet que gairebé la totalitat de sancions que s’estan imposant fan referència als usuaris d’aquesta aplicació. “Molts turistes venen de fora i no saben on han de deixar el patinet. De fet, a moltes ciutats del món es poden aparcar a qualsevol lloc”, va detallar Porté.
Així, companyies com Lime, Voy i Tier, presents a moltes capitals europees, permeten estacionar el vehicle VMP a la vorera si no és possible trobar aparcament a les zones d’estacionament establertes. Tot i això, l’usuari sempre ha de tenir en compte certs requisits, com ara utilitzar voreres amples i no dificultar el pas dels vianants.


En el cas de Muvif, els patinets només es poden estacionar a les ubicacions reservades per aparcar, que sempre es troben degudament assenyalades i es poden localitzar fàcilment des de l’aplicatiu. “Està bé que hi hagi ordre a la via pública i hi estic d’acord. Però s’hauria de solucionar la problemàtica amb campanyes d’informació i conscienciació”, va destacar Porté. “Tenim molta pressió. A vegades els usuaris deixen el patinet i en uns segons la grua ja se l’ha emportat”, va denunciar. En aquest sentit, la multa recau en la seva totalitat sobre els usuaris de l’aplicació que, si volen recuperar el vehicle del dipòsit comunal d’Andorra la Vella, estan obligats a abonar 90 euros pel servei de grua i 60 euros més en concepte de sanció de trànsit –tot i que es preveu una reducció del 50% de l’import si el pagament es fa immediatament–. Amb relació a aquest tema, Porté va celebrar que des de l’agost Andorra la Vella autoritza l’aparcament de patinets elèctrics als aparcaments de bicicletes. Actualment les parròquies centrals compten amb una seixantena de zones d’estacionament.


CLAUS


-Desconeixement

La normativa d’estacionament amb relació als vehicles de mobilitat personal genera confusió a molts usuaris, ja que varia a cada parròquia.

-Augment de sancions
Aquesta situació de desconeixement està derivant en un augment de multes per part del comú.
  • #12 Economia
    (24/10/21 02:16)

    Molt bé Marsol, aixins els inversors de fora voldran invertir al país, al veure com desde el govern i el comú els hi fan la vida.

    Respondre
  • #11 Andorrà
    (23/10/21 21:47)

    Josep l'altre va dir..
    Si ningú fa servi dons que ho treguin o que deixin un minim i ja esta. No es excusa de cargarse la competensia en que aquet cas funsiona.

    Respondre
  • #10 Koldo
    (23/10/21 16:38)

    En una ciutat gran ,dons com Barna que es prenen el luxe de treure 2 carrils un per peatons l'altre per patinets ,però aquí no es pot fer ja que no hi ha prou espai ..... i si algú vol veure frestail amb patinet ,que vingui a Prada motxilla , veuran ,dos nanos a d'alt d'ell , com es salta una vorera amb ell ,com es pot cremar roda amb ell en un pas de vianants

    Respondre
  • #9 estudiant
    (23/10/21 15:48)

    Per quan aplica el nou reglament de transit.Fan lo que volen ,per les aceres ,direccio prohibia ,sense cacs ,sense lums ,vestimenta sense elements reflactants I a mes desafiants amb xuleria .

    Respondre
  • #8 Joan
    (23/10/21 09:44)

    La gent que va en patinet no paga ni parkings ni zona blava, ergo se'ls hi ha de posar pals a les rodes, mai millor dit.

    Respondre
  • #7 Problema
    (23/10/21 09:16)

    El problema no son als patinets….sino la educacion vial que tenen les persones.
    Que no respecten la lley

    Respondre
  • #6 Joan
    (23/10/21 08:56)

    Josep l'altre va dir..
    Pos quina vergonya, amb un cost anual de 150000€ Per l'estat o sigui per tots nosaltres
    Es trist que el negoci per cicland, sigui que no funcioni i no s'utilitzi ja que així tenen menys manteniment

    Respondre
  • #5 Joan
    (23/10/21 08:38)

    Tots el polítics s'omplien la boca de mobilitat, bicicleta, elèctric etc…
    Com a mínim que el discurs vagi acompanyat d'actes, evidentment que s'ha de ordenar però tampoc cal perseguir a la gent

    Respondre
  • #4 Joan
    (23/10/21 08:25)

    Jo considero que el comú no fa prou, les aceres NO SON UN PARQUING i estan plenes de patinets.

    Respondre
  • #3 Josep l'altre
    (23/10/21 07:48)

    S'ha de protegir la inversió en les bicicletes elèctriques que ningú fa servir.

    Respondre
Veure’n més
12
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts