x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Escaldes-Engordany

El comú, satisfet per la prova pilot de trànsit a la cruïlla de les escoles

Las corporació manté el dispositiu perquè considera que ha permès gestionar el trànsit a l’encreuament de manera òptima
L'encreuament de les escoles, amb els canvis de circulació introduïts.

L'encreuament de les escoles, amb els canvis de circulació introduïts.

L'encreuament de les escoles, amb els canvis de circulació introduïts.

Fernando Galindo
Actualitzada 09/10/2021 a les 11:05
El comú qualifica de molt satisfactòria la prova pilot de circulació per reduir la sinistralitat viària a la cruïlla entre l’avinguda de les Escoles i el carrer Santa Anna. De fet, fonts de la corporació van afirmar ahir al Diari que els resultats són tan positius que només hi ha hagut un incident en aquest punt des del 20 de juliol d’aquest any, data d’inici de la prova. Aquestes mateixes fonts van puntualitzar que l’accident no va tenir res a veure amb els ajustaments de direcció del trànsit que s’han fet a la cruïlla, sinó amb el fet que la conductora del vehicle sinistrat va prémer per error l’accelerador en comptes del fre. L’incident, segons el comú, no va provocar danys materials de consideració.

La cruïlla de les escoles és una de les zones més conflictives de la xarxa viària escaldenca. L’alta intensitat del trànsit rodat i la manca de visibilitat fan de l’encreuament un dels punts més perillosos de la parròquia. Segons dades del servei de circulació comunal, des del gener del 2019 fins que va posar-se en marxa la prova hi ha hagut 16 sinistres viaris a la zona, pràcticament tots de poca rellevància. Concretament, els agents de circulació van haver d’intervenir en sis accidents sense ferits el 2019, sis topades més el 2020 i quatre des del gener passat.

FUNCIONAMENT ÒPTIM
El comú assegura que mantindrà sine die el dispositiu de mobilitat a la cruïlla, ja que considera que fins ara ha funcionat de manera òptima. De fet, la voluntat de la corporació era, en el moment de posada en marxa de la prova, observar i analitzar l’impacte de la modificació del trànsit a la zona en diferents circumstàncies, com són la temporada estival, quan es redueix la mobilitat en aquesta part de la parròquia, la tornada a l’escola al setembre i l’arribada de visitants per la temporada d’hivern.


No obstant això, fonts de la corporació van apuntar que està estudiant, amb la col·laboració del departament de Mobilitat, diverses solucions amb caràcter definitiu als problemes de trànsit a la cruïlla, les quals anirien en la mateixa direcció que la prova pilot. És a dir, modificar els sentits de circulació amb l’objectiu de reduir la sinistralitat en aquesta zona.


Cal recordar que els canvis de circulació afecten els vehicles que circulen per l’avinguda de les Escoles i que volen circular cap a l’avinguda Carlemany per pujar en direcció Encamp. En arribar a la cruïlla, aquests vehicles han de baixar fins a la rotonda del carrer del Prat Gran amb el carrer del Parnal. En aquest punt sí que poden poden incorporar-se a l’avinguda Carlemany per enfilar cap a Encamp. Fins que la prova pilot va posar-se en marxa, els conductors que volien continuar en direcció l’avinguda Carlemany havien de cedir el pas als vehicles que baixaven pel carrer Santa Anna i que volien continuar recte per arribar al carrer del Prat Gran.


Arran de les modificacions, els vehicles que venen del carrer Santa Anna poden girar cap a l’avinguda de les Escoles, a la qual també poden incorporar-se des de la cruïlla els vehicles que pugen des del carrer del Prat Gran. El circuit està indicat amb tanques senyalitzades per barrar el pas i conduir els vehicles fins a la plaça de les Pubilles, on estan forçats a utilitzar la rotonda per tornar a pujar.


LES CLAUS


Accidents

Només hi ha hagut un accident a la zona des que la prova pilot va posar-se en marxa. La topada va produir-se per causes alienes al dispositiu.

Eficiència
El comú no ha fixat una data de finalització de la prova, atès que considera que ha funcionat de manera òptima per gestionar alts volums de trànsit.

Alternatives
La corporació estudia solucions definitives amb la col·laboració del departament de Mobilitat.
 
`POCA AFECTACIÓ DE LES OBRES DEL PASSEIG DEL RIU
La segona fase de les obres d’embelliment del passeig del Riu, que el comú ha adjudicat aquesta setmana i arrencaran l’any que ve, tindran afectacions mínimes per als veïns de la zona, segons van explicar fonts de la corporació. Les molèsties es limitaran a talls puntuals de l’accés als veïns arran dels treballs de pavimentació. El comú ha adjudicat les obres per 83.660 euros. En total, es pavimentaran 340 metres lineals per a les voravies.
  • #10 Xavier
    (09/10/21 20:34)

    Ês una xapuxa pagat amb diner públic...!!!.... fins quan permetrem aquestes disbauxes!!!!

    Respondre
  • #9 Dc
    (09/10/21 14:31)

    La mitad dels turistes se'l passen per el foro i tallent la linea continua. Autobombo cuan no s'ho miren, es molt fàcil.

    Respondre
  • #8 Josbar
    (09/10/21 12:33)

    Es clar que no hi ha hagut cap incident. Si el 80% del temps els cotxes estan bloquejats  completament normal que  no hi hagi hagut cap incident. 
    A on han guanyat el seu títol els autors d'aquest estudi que nomès pren en compte una variable (incidents) i no la totalitat d'elements (incidents, fluidesa del transit, satisfacció dels veins,...) per poder dir que la experiència ha estat un éxit? 
    Crec que em presentaré a les properes comunals perquè vist lo vist tampoc fan falta gaires coneixements per poder dir que es gestiona amb éxit. 

    Respondre
  • #7 Anna
    (09/10/21 10:23)

    Satisfacció???? Jo crec q al titular s'han deixat el prefix IN. És un desastre absolut.

    Respondre
  • #6 Jordi
    (09/10/21 09:44)

    Es un absolut desastre! Qualsevol matematic et desmunta la manera de circular a Escaldes. El carrer Santa Anna tallat de baixada i fer un circuit molt mes fluid i canalitzar transit per la baixada de la poli sense semafors estupids de 2 minuts ni a l 'anviguda ni al fener. Ah, i ni un cotxe mal aparcat al sucarana ni als escalls. Es lamentable com estan organitzats els sentits, les rotondes, els cotxes mal aparcats... i els urbanos que semblen SWATS i ni s'atreveixen a pujar a sacalma.

    Respondre
  • #5 On és la rotonda ?
    (09/10/21 09:41)

    Fent i desfent o a pagar la padrina va dir..
    Totalmen d'acord. L'antiga plaça del titanic feia la mateixa funció que el  “trunyo” solució que han muntat ara.
    Responsabilitats haurien de demanar i no donar-li un semàfor verd.
    Per cert, qui otorga aquests semàfors ? 

    Respondre
  • #4 Pepe
    (09/10/21 09:16)

    Satisfet??? Jajaajajajaajaj. Jo m desplaço per aquest lloc unes 10vegades al dia mínim, us puc assegurar que la satisfacció la mesurem diferent. Jajaajaj. Que parlin també als els Camions i autobús que l utilitzen

    Respondre
  • #3 Fent i desfent o a pagar la padrina
    (09/10/21 09:13)

    Abans hi uavia el triangle del Titanic. Feia lq funció d'aquest "tapujo" que ara heu fet amb baranes. No es demanaran responsabilitats als llestos que van tapar el tros de carretera al lateral de la plaça del titanic?

    Respondre
  • #2 Prat
    (09/10/21 08:39)

    Titular erroni. No és “escoles” . A la crüilla no hi ha cap escola. O bé Avda de les Escoles. O si no hi cap, “Escoles”

    Respondre
  • #1 Ciutadana
    (09/10/21 08:17)

    En serio? Satisfacciò serà de la corporacio. Si no hi han urbanos els cotxes i motos pasan entre les baranes, la rotonda del hotel Tulips es un caos, les cues que es monten a Escoles son insuperables... Accidents potser no hi han, per ara, en caure la primera nevada o geli ja veurem si no hi han accidents. De tota manera si els de la mateixa corporació no s'aplaudexen ells mateixos, no sé qui ho farà. Es un veritable incordio.

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts