Naturland augmenta els ingressos a l'estiu contenint les despeses

El creixement de l’1,5% de la facturació en dos anys s’ha assolit sense més inversions, afirma el director general del parc

Naturland ha reforçat el manteniment del Tobotroc aquest estiu.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

“Gastant menys hem aconseguit generar més.” Amb aquestes paraules resumeix el director general de Naturland, Xabier Ajona, el resultat econòmic de l’ecoparc lauredià durant aquesta temporada d’estiu. Camprabassa, la societat que gestiona Naturland, va registrar de l’1 de juliol al 12 de setembre un augment de la facturació de l’1,5% respecte del mateix període del 2019, en què l’empresa va fer rècord històric d’ingressos. Segons Ajona, aquest creixement s’ha assolit “contenint tant el nivell d’inversions com el de despeses amb referència al 2019 i el 2020”.

El director general de l’ecoparc també recalca que aquest augment dels ingressos s’ha fet “amb poc més de la meitat dels visitants que vam tenir el 2019” i en un context en què Naturland ha hagut d’assumir el repte de posar al dia algunes de les seves infraestructures, com per exemple el Tobotronc. “Hi hem fet una sèrie d’intervencions per millorar-ne la fiabilitat. Gràcies a això no ha patit cap parada tècnica en tot l’estiu, mentre que en anys anteriors aquest era un dels problemes que teníem”, va explicar el directiu.

Segons Ajona, la bona gestió de les infraestructures ha permès oferir “certesa”, tant a l’equip humà de Naturland com als visitants. Als primers, perquè han sabut a cada moment “quins serveis estan a disposició dels clients i quin és el límit d’aforament de les activitats”. Als segons, perquè els ha garantit una experiència satisfactòria al parc. “Si dius a un client que el forfet d’activitats que ha adquirit inclou una baixada pel Tobotronc a una hora determinada, has de garantir-li que podrà baixar a l’hora que marca el tiquet”, apunta. Si no ho fas, recorda Ajona, “l’únic que generaràs es frustració i ganes de no tornar”.

MÉS DIES OBERTS

La feina que la direcció de Naturland ha fet per “no saturar les instal·lacions” i “prioritzar el bon servei”, sumada al resultat econòmic “rècord” de la temporada d’estiu fan que Ajona es plantegi ampliar el temps d’obertura de l’ecoparc per captar més clients. “Tenim la voluntat d’allargar l’horari d’obertura durant la temporada alta. Properament provarem si és viable organitzar activitats d’animació i altres esdeveniments que facin que el client que ha passat el dia al parc es plantegi quedar-s’hi a sopar i, fins i tot, a dormir”, explica el director general.

Naturland també està estudiant la possibilitat d’obrir tots els caps de setmana de l’any. “Tot i la incertesa que vam viure a la primavera, quan la frontera encara estava tancada tots els caps de setmana en què hem obert des d’aleshores han estat rendibles”, assegura Ajona. Apujar la persiana tots els dissabtes i diumenges de l’any, destaca el directiu, ajudaria a consolidar Naturland com “un dels atractius turístics de referència també per a la gent del país”.

Tot i que demana “prudència” de cara a la temporada d’hivern, Ajona és optimista. “Aconseguir la rendibilitat neta no és una utopia. Ens ho plantegem d’una manera realista”, afirma.

L'ALBERG, UNA PEÇA MÉS PER A L'ESTRATÈGIA D'ALLARGAR EL TEMPS D'ESTADA DELS CLIENTS

D’acord amb l’estratègia comercial d’allargar el temps d’estada dels clients, un dels serveis que Naturland s’ha proposat de potenciar i convertir en una de les referències del parc és l’alberg, situat a la cota 1.600. Ajona assegura que l’empresa ha rebut “moltes demandes” per passar una nit a l’allotjament, que no han pogut ser ateses per les restriccions sanitàries. “La demanda hi és, però malauradament ha estat molt afectat per la pandèmia i no l’hem pogut obrir per les restriccions sanitàries. Cal recordar que l’alberg és un allotjament col·lectiu, amb habitacions per a grups, i això fa que reobrir-lo sigui més complicat”, puntualitza el director general de l’ecoparc. L’alberg podria ser “un bon complement”, conclou Ajona, als esdeveniments que Naturland es planteja d’organitzar en horari nocturn amb l’objectiu d’ampliar el temps que passen els clients al parc.

tracking