Sant Julià de Lòria

Majoral defensa el rumb de Naturland

El cònsol major relaciona l’augment de la despesa mitjana per visitant amb una “millora” dels serveis
que ofereix l’ecoparc

Visitants en una de les atraccions del parc.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El cònsol major de Sant Julià de Lòria, Josep Majoral, afirma que els resultats econòmics de Naturland durant la temporada d’estiu, que l’ecoparc lauredià va donar a conèixer el dimarts de la setmana passada, demostren que “el nou enfocament comercial i de gestió” de Camprabassa “comença a donar fruits”. Naturland va facturar, entre l’1 de juliol i el 12 de setembre, prop de dos milions d’euros, un creixement de l’1,5% respecte de la temporada d’estiu del 2019 i del 27% si es compara amb la del mateix període de l’any passat. “És el millor resultat que ha fet la societat des de la seva fundació durant els mesos d’estiu”, assenyala Majoral en declaracions al Diari.

Tot i que el cònsol major demana “prudència” i admet que “encara és d’hora” per poder afirmar “amb certesa absoluta” que tot l’any serà bo –“haurem de fixar-nos bé en com funciona el parc fora de la temporada d’estiu”, apunta–, es mostra convençut que la “reconducció” del projecte que va impulsar l’actual director general del parc, Xabier Ajona, “va en la bona direcció”.

Majoral celebra que Naturland hagi aconseguit, mitjançant la nova política comercial que incentiva la compra de paquets d’activitats en comptes d’activitats individuals, “que s’hagi incrementat molt la despesa mitjana per visitant”. De fet, i segons xifres de Naturland, l’ecoparc va generar entre l’1 de juliol i el 12 de setembre un consum mitjà a les instal·lacions el 45% superior respecte del 2020 i del 68% en comparació amb el 2019. Segons Majoral, això “demostra” que Naturland és capaç d’oferir un “millor servei” als visitants. “Com més atractives siguin les activitats, l’oferta gastronòmica i l’atenció al client”, conclou el cònsol major, “més temps passaran els visitants a la Rabassa i més productes i serveis consumiran”.

Un altre punt que Majoral destaca dels resultats econòmics de la temporada d’estiu de Naturland és que “s’ha superat la facturació de l’exercici del 2019 amb menys visitants que els que hi va haver aleshores”. Cal recordar que l’estiu de fa dos anys el parc va poder obrir sense restriccions d’aforament, ja que la pandèmia encara no havia arribat al Principat. Naturland va assegurar aquesta passada setmana, en una nota difosa als mitjans de comunicació, que va haver de penjar el cartell de complet en diferents dies d’agost abans de l’obertura diària de les instal·lacions arran de l’increment de la venda d’entrades.

Fonts de l’ecoparc lauredià no van voler aclarir aquesta setmana si el creixement del volum de negoci durant els mesos d’estiu és prou gran per cobrir les despeses o generar beneficis. Majoral, per la seva part, va afirmar que això només podrà saber-se quan es revisi la liquidació de tot l’any, però també va assegurar que Naturland ha assolit aquest rècord històric d’ingressos “sense haver de fer inversions extraordinàries”.

ACHÉ DEMANA "CAUTELA" DAVANT ELS RESULTATS DEL PARC

La consellera de la minoria Maria Àngels Aché, del grup de Desperta Laurèdia, demana “cautela” a l’hora d’analitzar les xifres econòmiques de la temporada d’estiu de Naturland. Aché afirma que el grup que representa “no pot pronunciar-se” sobre els resultats. “No podem valorar aquest creixement de la facturació sense tenir en compte les despeses de funcionament i les inversions que s’han fet per tirar endavant el projecte”, puntualitza. Aché reitera que ara com ara cal ser “prudents” i no deixar-se endur per l’eufòria dels resultats de la temporada d’estiu. “El més important serà el balanç que farem al final de l’exercici. Quan tinguem tots els números sobre la taula potser no podrem ser tan optimistes”, alerta la consellera. Impacte en la parròquia D’altra banda, la representant de Desperta Laurèdia lamenta que “l’impacte que Naturland havia de tenir a la parròquia no s’acaba de veure”. Aché critica que el comú “no disposi d’una estratègia” perquè “bona part” dels visitants del parc “facin parada” al nucli de Sant Julià i consumeixin en els comerços de la parròquia. “L’activitat està concentrada allà a dalt. Els visitants, un cop han fet les activitats al parc, se’n van directament a Andorra la Vella i Escaldes i no s’estan al poble”, apunta Aché. La consellera admet que competir amb les parròquies centrals en oferta comercial és “difícil”, però assegura que “podria fer-se més” per ajudar el petit comerç lauredià, que “mereix una mica més d’atenció”.

La consellera de la minoria Maria Àngels Aché.

tracking