Crida a la mobilització per forçar a acabar el vial de Sant Julià

Els veïns adverteixen que si el Govern dona per bo el carril reversible estacionaran els vehicles enmig
de la via com a protesta

Crida a la mobilització per forçar a acabar el vial de Sant JuliàFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Els veïns de Sant Julià de Lòria amenacen de boicotejar l’avinguda Francesc Cairat si el Govern no fa la segona fase del vial fins a la plaça Laurèdia. Així ho van fer saber durant la reunió informativa que va tenir lloc ahir al centre de congressos, on el cònsol major de la parròquia, Josep Majoral, es va mostrar escèptic envers que la prova pilot que es farà durant el pont de Sant Josep i per Setmana Santa que habilitarà el carril reversible de l’avinguda Francesc Cairat de pujada fins a la plaça Laurèdia serveixi per evitar que es formin cues. “La veritat és que tinc dubtes que la prova pilot funcioni, però hem de donar un vot de confiança al Govern”, va dir Majoral, que es va comprometre a exigir a l’executiu que s’acabi la segona part del vial fins a la rotonda del túnel de la Tàpia si se segueixen generant embussos.

Els veïns, en canvi, es van mostrar molt més taxatius i es van posicionar totalment en contra del carril reversible i la prova pilot. “Sant Julià ha de ser una prioritat. Fa massa anys que patim i estem farts que no ens tinguin en compte. Si donen per bona la prova pilot ens hem d’unir i boicotejar l’avinguda, hem d’aparcar els cotxes enmig i no deixar passar ningú”, deia un dels vilatans, que rebia l’aplaudiment de la sala. “No podem estar d’acord amb el carril reversible, això ho fan per estalviar-se diners. Fa massa temps que ens prenen el pèl, es riuen de nosaltres. No us fieu del ministre Torres ni de ningú”, li deia un altre veí al cònsol. Al final, entre el centenar de persones que van assistir a la reunió informativa, tots van concloure que amb prova pilot o no, la segona part del vial s’ha d’acabar fent perquè “som la principal via del país i el Govern ens ha de fer cas”.

Front comú amb la minoria

Qui també va assistir a la reunió va ser el conseller de la minoria Cerni Cairat, que va agrair la pro activitat de la majoria i es va posar a disposició de Majoral per pressionar l’executiu per seguir amb les obres del vial: “Restem a l’espera de veure el resultat de la prova pilot, però us donem tot el nostre suport per intentar que s’acabi el vial.” També va transmetre que es demanés a l’executiu quins són els criteris que se seguiran per valorar si la prova pilot funciona.

En conclusió, les sensacions que va deixar la reunió informativa és que ningú a la parròquia confia en el carril reversible i que tothom vol que el Govern acabi la segona fase del vial fins a la plaça Laurèdia. Ja no només per evitar que es formin cues que paralitzin el país, sinó per seguretat, ja que molts veïns també es van mostrar preocupats amb la velocitat a què passen els vehicles per la zona. “Creuar l’avinguda Francesc Cairat és un perill, els cotxes passen molt ràpid i fins que no et poses gairebé enmig de la carretera no paren. Encara no sé com no ha passat res”, va concloure un vilatà.

EL GOVERN CONFIA EN LA PROVA PILOT PER NO FER LA SEGONA FASE

L’executiu va deixar entreveure que si la prova pilot del car­ril reversible a l’avinguda Francesc Cairat apaivaga les retencions durant el ponts de Sant Josep i per Setmana Santa no es farà la segona fase del vial que ha d’arribar fins a la plaça Laurèdia. El ministre portaveu, Eric Jover, va explicar ahir en roda de premsa posterior al consell de ministres que el primer tram s’obrirà el 16 de març vinent i que donarà el tret de sortida a la prova que mesurarà si el carril reversible que anirà des del pont d’Isidre Valls fins a la plaça Laurèdia serveix per evitar les retencions al cor de la par­ròquia. Si no ho fa, el Govern seguirà amb les obres per connectar la rotonda del túnel de la Tàpia amb la de la Fontaneda, però si es creu que s’han reduït les retencions l’obra quedarà aturada i es mantindrà amb el primer vial i el car­ril reversible. Durant la prova pilot, la circulació a la zona es configurarà amb dos carrils de pujada, el fix i el reversible, i un de baixada fins arribar al pont d’Isidre Valls, on es connectarà amb el nou vial, on hi ha dos carrils per a vehicles i un per a bicicletes.

Crida a la mobilització per forçar a acabar el vial de Sant Julià

tracking