Mobilitat

El Govern afirma que si cal es posarà un altre bus cap a Encamp i el Pas

L’executiu estudia si en hores punta cal reforçar el servei i nega que no es vulgui augmentar la freqüència per una qüestió de diners

El Govern afirma que si cal es posarà un altre bus cap a Encamp i el PasFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les línies d’autobusos L2 i L4, que connecten Andorra la Vella amb Encamp i el Pas de la Casa respectivament, tenen problemes per absorbir els usuaris en hores punta. Així ho va avançar la setmana passada el president de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallarès, i ho va admetre el ministre Jordi Gallardo. El titular de la cartera de Presidència, Economia i Empresa va assegurar que si cal ampliar la freqüència de busos es farà i va negar, tal com havia indicat Dallarès la setmana passada, que no es vulgui fer per un problema de diners. Segons van explicar des de l’executiu, el problema es produeix de dilluns a divendres en sentit pujada a partir de les sis de la tarda. Segons han detectat, el conflicte es produeix perquè la línia 2 i la 4 passen molt seguides, de manera que si l’L4, que va fins al Pas, arriba abans que l’L2, els usuaris que van a Encamp també l’agafen i sovint els que han d’arribar fins al Pas es queden sense lloc. Quan es va detectar el problema, ja es van intentar modificar els horaris per tal que l’L2 passés abans, però per ara el problema persisteix. Govern i Cooperativa mantenen reunions periòdiques, tal com ja es va avançar en la implementació de les noves línies, per tal d’anar ajustant aquelles qüestions que no acabin de funcionar. Per això, el Govern ha demanat a la Cooperativa Interurbana que proposi una alternativa que solucioni el problema d’Encamp i el Pas de la Casa en hores punta. En aquest sentit, Gallardo va insisitr que si la solució passa per posar un altre bus, no hi haurà cap problema. “És més, ja vam anunciar que el pressupost del 2020 té una partida per al transport públic que pot ser ampliable i que treballarem per rebaixar els preus i fer tarifes especials per als joves per fomentar-ne l’ús”, va deixar clar el ministre. Així, va recordar que des de l’inici la intenció del Govern va ser primer assegurar que el servei funciona correctament i arreglar aquelles deficiències que poguessin sortir a la pràctica i un cop s’aconseguís que fos òptim, arreglar les tarifes a la baixa. Una de les solucions que s’estan estudiant és que siguin els mateixos conductors els que avisin de la necessitat de més freqüència de busos si veuen que hi ha molts usuaris esperant. En aquest cas, es posaria un autobús de reforç en aquesta franja horària per tal d’evitar que els passatgers que van al Pas de la Casa es trobin que la seva línia ja s’ha omplert abans de temps per aquelles persones que van a Encamp.

La gestió

Cal recordar que un dels canvis que es van impulsar amb les noves línies d’autobús és que ara és el Govern el que les gestiona i l’empresa a qui s’ha adjudicat el servei no cobra directament, sinó que ho fa a través de la plataforma que proporciona FEDA. En aquest sentit, Dallarès va al·legar que els operadors no tenen la competència per poder incorporar un vehicle complementari. “Abans teníem la flexibilitat de posar un bus de més en moments puntuals, però amb la nova concessió hem deixat de tenir aquest marge de maniobra”, va manifestar el president, i va afegir que “ens agradaria recuperar-la perquè ens ajudaria a gestionar millor el servei”. Des de l’executiu, però, es recorda que es fan reunions setmanals amb els tècnics i periòdiques amb la companyia i que no hi ha cap problema per modificar o incorporar més autobusos.

tracking