Mobilitat

Els autobusos cap a Encamp i el Pas són insuficients en hores punta

La Cooperativa Interurbana afirma que tenen problemes per absorbir tots els usuaris del servei

Els autobusos cap a Encamp i el Pas són insuficients en hores puntaL. PÉREZ

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les línies d’autobusos L2 i L4, que connecten Andorra la Vella amb Encamp i amb el Pas de la Casa, respectivament, tenen problemes per absorbir tots els usuaris durant les hores punta. “Quan coincideix la sortida dels infants de l’escola, la baixada de pistes i algunes pertorbacions de trànsit ens trobem que els autobusos van plens i per la limitació d’usuaris que tenim no els podem pujar”, va explicar al Diari el president de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès. Per aquest motiu, l’empresa concessionària va afirmar que s’han de posar en marxa nous sistemes per arreglar aquestes disfuncions. “El Govern ha dissenyat aquest nou sistema i nosaltres ens hem d’atendre al servei, malgrat que a vegades ens trobem amb punts en els quals els autobusos no donen a l’abast”, va explicar el president. En aquesta línia, Dallerès també va al·legar que els operadors no tenen la competència per poder incorporar un vehicle complementari en aquestes hores. “Abans teníem la flexibilitat de posar un bus de més en moments puntuals, però amb la nova concessió hem deixat de tenir aquest marge de maniobra”, va manifestar el president. A més, va apuntar que “ens agradaria recuperar-la perquè ens ajudaria a gestionar millor el servei d’autobusos”. Fins al moment, l’empresa adjudicatària de la línia ha estat jugant amb la logística del servei per evitar que els usuaris s’hagin d’esperar molta estona. “Si quan pugem a Encamp el conductor observa que hi ha gent de baixada que no ha pogut agafar el bus, en lloc de donar el tomb al Funicamp ho fem a la Repsol”, va indicar Dallerès. Tanmateix, va posar en relleu que la companyia i l’executiu estan mantenint diverses reunions per arribar a un acord i poder solucionar la situació. “Ho estem parlant amb el Govern, però la nostra sensació és que tenen por que si incorporem més vehicles del compte augmenti la factura”, va dir. Dallerès també va explicar al Diari que la solució de la problemàtica “té certa complicació, ja que durant la gran majoria d’hores el servei de bus és més que suficient i no fa falta reforçar-lo. Tenim set vehicles que pugen cada hora cap a Encamp, quatre de l’L2 i tres de l’L4 que van en direcció el Pas de la Casa”. Tot i que va matisar que en comparació amb el servei que hi havia abans “ens han reduït la ràtio d’ocupació per hora a sis persones”.

Antecedent al Funibus

Cal recordar que el mes de desembre l’antiga corporació encampadana va aprovar l’ampliació del servei de Funibus, després que la Cooperativa Inter­urbana, l’empresa encarregada d’oferir el servei, demanés al comú poder portar la publicitat d’una entitat bancària. El servei, que està en funcionament durant tota la temporada d’hivern, va passar a tenir més recorreguts, dos al matí i dos a la tarda, ja que l’auge d’esquiadors ha anat en augment i va permetre una millor gestió dels usuaris i un afavoriment a la gent que viu a la perifèria, que ho reclamava des de feia temps. D’altra banda, també hi va haver problemàtica al Pas de la Casa quan van entrar en vigor els canvis a les línies interurbanes. Aquests van crear rebombori entre els treballadors i empresaris, que al·legaven que s’havien quedat sense opció de transport arran de l’endarreriment del primer autobús i l’avançament de l’últim. Finalment, el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ho va solucionar tornant als horaris d’abans.

tracking