La nova línia d'alta tensió triplicarà la capacitat de transport d'energia

FEDA treballa en el projecte de substitució de l’actual infraestructura que uneix l’ETR d’Encamp, Ransol i Grau Roig

La nova línia d'alta tensió triplicarà la capacitat de transport d'energiaARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La nova línia d’alta tensió d’Encamp a Grau Roig triplicarà la capacitat de transport d’energia elèctrica. FEDA està treballant en el projecte de substitució de l’actual infraestructura de 110 kv que uneix l’estació de transformació i repartiment d’energia (ETR) d’Encamp, Ransol i Grau Roig. “Aquesta línia preveu reforçar la capacitat entre Grau Roig i Encamp, ja que la línia entre Grau Roig i Ransol ja la vam reforçar fa un temps”, va afirmar ahir el president de la parapública, Albert Moles. La línia projectada se situarà en terrenys públics, fora dels nuclis urbans de les parròquies afectades, Encamp i Canillo, i és una de les darreres necessitats previstes per reforçar la xarxa elèctrica del Principat, tal com preveu el pla sectorial d’infraestructures energètiques. “El fet de tenir-la aprovada pel Govern en el pla d’infraestructures el 2018 ens ha permès poder treballar aquest últim any en el projecte i en l’estudi mediambiental”, va assenyalar el president.

Així, una vegada elaborat el projecte, FEDA va tramitar els estudis necessaris i els ha tramès al Govern i als comuns de Canillo i Encamp, que són les parròquies afectades perquè les persones interessades a conèixer la traçabilitat i les afectacions del projecte puguin adreçar-se a les corporacions per fer les respectives observacions i al·legacions en un període màxim de quinze dies hàbils a partir de la data de publicació al BOPA. “Nosaltres hem enviat als dos comuns afectats per la futura línia els documents referits, i ara s’obre el període d’exposició pública en què tot­hom pot anar a veure què és aquesta línia i l’impacte que pot tenir”, va aclarir Moles. Amb referència a l’estudi mediambiental de la parapública, Moles va dir que es van avaluar les directrius que el ministeri de Medi Ambient dona i es va analitzar l’impacte que tindrà amb la flora, la fauna i en l’àmbit estètic, “seguint en tot moment el que diu la llei”.

La futura línia permetrà triplicar la capacitat de la línia actual, que en hores de màxima demanda es troba al límit. D’aquesta manera, es podrà assumir el creixement que es derivi de la conversió de la calefacció de gasoil a elèctrica, així com l’augment de la mobilitat elèctrica, entre altres factors. La voluntat de FEDA, en el marc de la transició energètica, és potenciar la descarbonització i facilitar una mobilitat més sostenible. Des de la parapública també van destacar que el nou traçat té una llargada d’uns 17,5 quilòmetres i que comptarà amb 71 pilones.

ETR de l’Aldosa

La construcció de l’ETR de l’Aldosa que FEDA ja ha començat a dur a terme a la Gonarda es desenvolupa sota la temporalitat prevista. “S’està fent tot el moviment de terres, la construcció dels murs, i avança segons el pla i el previst”, va matisar Moles. Des de la parapública van indicar que s’està realitzant la primera fase de la construcció i que quan acabi aquesta part, entre final d’any i principi del vinent, es realitzarà la licitació per començar l’edificació de la segona. Moles va dir que “són els dos projectes que ens queden per reforçar la xarxa”.

tracking