Esquí

Els camps de neu volen sumar més de 2,5 milions de dies esquiats

Els tres dominis esperen créixer més d’un 5% fins al final de temporada

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Més de 2,5 milions de dies esquiats en tancar les pistes. Aquest és l’objectiu que s’han autoimposat les estacions d’esquí del Principat per a aquesta temporada. Els directors de Grandvalira, Ordino Arcalís i Vallnord-Pal Arinsal van presentar ahir les novetats per a la campanya, les quals els han de permetre créixer més d’un 5% a cadascuna. Concretament, l’estació de la Massana vol recuperar-se de la davallada de l’any passat, que va suposar una caiguda dels dies esquiats del 7,8% “arran de les condicions meteorològiques”, segons va puntualitzar el director, Josep Marticella. En aquest sentit, la seva intenció és recuperar els 510.000 dies d’esquí registrats durant la temporada 2017-2018. Per la seva banda, el duo format per Ordino Arcalís i Grandvalira s’han marcat la fita d’incrementar els dies esquiats en un 7,6% i un 5%, respectivament, l’any que assoleixen la integració definitiva d’ambdues marques, un procés iniciat durant la temporada passada. Les marques s’han ordenat sota la denominació Grandvalira Resorts, que ampliarà el domini esquiable. “Arcalís i Grandvalira tenen el mateix segell de qualitat”, va defensar Alfonso Torreño, director de Grandvalira.

INQUIETUD PER CATALUNYA

Les inversions hi són però no tot depèn de les estacions i preocupa el context internacional. “Nosaltres ho tenim tot preparat per obrir del 30 de novembre al 16 d’abril, però hi ha moltes incerteses a l’economia europea i el Brexit”, va explicar Marticella. Un dels principals punts d’intranquil·litat de tots tres executius és la situació catalana, ja que en provenen bona part dels visitants. “No estem temerosos però sí atents. Hem d’estar el més preparats possible perquè, si es produeix una afectació important, hi hagi alternatives amb les quals treballar”, va dir el director d’Ordino Arcalís, Xabier Ajona. “Parlem de persones i és una situació difícil per a tothom. Venem lleure i volem que la gent en gaudeixi amb tranquil·litat”, va afegir Marticella.

Respecte a l’afectació provocada per la fallida de l’operador Thomas Cook, Alfonso Torreño va afirmar que “portem un setembre i un octubre molt moguts, però sembla que hem pogut reconduir la situació”. Ordino Arcalís i Vallnord-Pal Arinsal van relativitzar el pes de la compa­nyia britànica en les seves reserves. “En els darrers anys hem treballat per augmentar el mercat britànic, però, en general, la nostra clientela no arribava a través de Thomas Cook”, va explicar Ajona. “Fa anys que treballem amb diversos agents, de manera que, si un cau, els altres ens permeten recuperar una part. El client anglès és vital però ha evolucionat i el més normal és que es muntin els seus programes de manera individual”, va dir de la seva banda Marticella.

MÉS DE 16 MILIONS D'INVERSIÓ PER A LA TEMPORADA 2019-2020

Els dominis han realitzat inversions importants per tal d’assegurar l’èxit de la temporada. Grandvalira és qui ha fet la despesa més important, més de 13 milions d’euros, que li han permès l’obertura d’un sector nou a la part del Peterol i crear una zona de debutants a la plataforma i un nou aparcament a Soldeu, a banda d’incorporar noves activitats per a tota la família. Vallnord-Pal Arinsal ha dedicat 3 milions d’euros a millorar els equipaments, posant especial èmfasi en els serveis, especialment els de restauració, ja que aquests aporten el 25% dels beneficis de l’estació. A més, s’ha millorat la wifi de tots els edificis i embarcaments, han creat tres nous miradors a la muntanya i han posat barreres per delimitar l’espai dedicat a cada activitat. Finalment, el director d’Ordino Arcalís, Xabier Ajona, malgrat que no va poder especificar la inversió realitzada, va explicar que enguany s’han centrat a consolidar les millores del darrer any, com el nou telecabina fins a la Coma. “Hem fet despesa pel que fa a la producció de neu, aconseguint un parc de màquines que ens diferencia de la resta d’estacions del Pirineu. Ara ens centrem a enfortir l’oferta més que a incorporar grans novetats.”

Els camps de neu volen sumar més de 2,5 milions de dies esquiats

tracking