x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Canillo

El comú invertirà 2,6 milions a construir dos ponts penjants

Es construirà una passarel·la de 35 metres i una altra d’uns 600 metres, que serà la més llarga del món
Futura passarel·la de 600 metres.

El comú inverteix 2,6 milions en dos ponts penjants

Futura passarel·la de 600 metres.

Futura passarel·la de 600 metres.

El comú inverteix 2,6 milions en dos ponts penjants

Futura passarel·la de 600 metres.

Comú
Actualitzada 18/07/2019 a les 12:41
El projecte per construir dos ponts penjants a la zona del Roc del Quer ja és una realitat. Ahir, el comú de Canillo va aprovar en una sessió ordinària del consell l’adjudicació de l’obra, que anirà a càrrec de l’empresa andorrana Desplom i l’empresa francesa Eric, amb un import de 2.612.479,10 euros. Està previst que les actuacions d’ambdues estructures comencin durant la tardor i que les estructures estiguin enllestides de cara al proper estiu.
La construcció de la primera passarel·la començarà al setembre i el procés durarà entre quatre i cinc mesos. Es tracta d’una estructura de 35 metres de llarg i una alçada màxima d’entre 10 i 12 metres que estarà situada a la Vall de Montaup. Del pressupost total del projecte, està previst que s’inverteixi en aquesta estructura entre 160.000 i 170.000 euros, mentre que la resta anirà tot destinat a la construcció de l’altra estructura. La segona passarel·la estarà ubicada en la Vall del Riu i tindrà una llargària de 592 metres, la qual cosa la convertirà en la més llarga del món. L’estructura connectarà les Bordes de l’Armiana amb el Coll de la Cauba i estarà situada a una alçada d’uns 200 metres.
El comú, que fa tres anys que va començar a plantejar el projecte, va fer una estimació de pressupost d’uns 2,5 milions d’euros. La diferència amb la xifra final, va explicar ahir el conseller Rafel Casal, es deu al fet que la corporació només va tenir en compte l’estructura en si a l’hora d’establir un preu estimat, però no algunes qüestions tècniques, com per exemple plataformes de subjecció dels ponts.

Un actiu important
La idea, segons va indicar el cònsol major, Josep Mandicó, és que les dues passarel·les completin un circuit que sortirà des del mirador del Roc del Quer: “Entra tot dins del mateix recorregut. La nostra idea és que la gent que pugi al Roc del Quer faci el circuit amb les dues passarel·les i després torni”. Així, Mandicó va voler reivindicar aquest nou projecte com un actiu més de l’aposta que fa la parròquia per atreure turistes més enllà de la temporada de neu. “Apostem molt per turisme d'estiu conjuntament amb la societat Ensisa amb l'obertura de les pistes a l'estiu, ja sigui amb Mont Magic o amb el golf a Soldeu”, va explicar el cònsol, que va afegir que la intenció és que el circuit amb els dos ponts tibetans no sigui una part complementària de l’oferta vigent, sinó que esdevingui un actiu per si mateix: “Creiem que serà un atractiu i que la gent vindrà expressament per fer aquest recorregut. No ho fem com un complement, sinó com un atractiu més que ens porti gent, sobretot a l'estiu”. D’altra banda, Mandicó va posar de relleu les dimensions de la segona passarel·la, que creu pot despertar l’interès de molts visitants per ser la més gran del món. “No sé si tot el món serà capaç de passar”, va bromejar.

 
MANDICÓ CREU QUE L'AEROPORT "ESTÀ VERD"
Josep Mandicó es va mostrar prudent a l’hora de valorar la possibilitat de construir l’aeroport a Grau Roig. Un mes després que la Cambra de Comerç el presentés, el cònsol major de Canillo va assenyalar que és un projecte que encara “està molt verd” per fer valoracions. Malgrat això, i després de remarcar que no va poder assistir a la presentació “perquè va coincidir amb altres actes”, Mandicó va posar de relleu que el projecte encara s’ha de desenvolupar per tal de solucionar alguns problemes inicials: “Sembla que hi havia certes recomanacions que no es complien, potser no és la millor manera de començar el projecte”. Tanmateix, el cònsol major de Canillo va assenyalar que en el moment que el projecte “estigui avançat”, el comú “tindrà la seva a dir”.
  • #16 Vergonyós
    (19/07/19 00:42)

    Quina vergonya!! No hi ha límits i els membres del Comu de Canillo haurien de pagar aquest dispendi amb els seus diners!! No petiu aviat s'hauria desestimat però com que els diners no son seu cap problema Si us plau cal Urgent la Llei de responsabilitat política JA!! 

    Respondre
  • #15 ALGÚ HA DE DIR PROU
    (19/07/19 00:31)

    Comuns va dir..
    Totalment d'acord amb tu! Ens ho hem carregats tot i el poc que  queda, les montanyes, la natura, i ara anem a per feina  i a liquidar el poc que ens queda...Ni han que han confos Andorra amb Port Aventura i hem de dir prou Deixeu les muntanyes tranquiles i respecteu la natura que ja heu fet prou mal!! 

    Respondre
  • #14 seny
    (18/07/19 19:01)

  • #13 Vergonya de polítics
    (18/07/19 18:59)

  • #12 El món se'ns queda petit ...
    (18/07/19 17:01)

    Robar és un delicte, però arruïnar un país només es considera "mala gestió". Winston Churchill

    Respondre
  • #11 Pere
    (18/07/19 13:46)

    Totalment d'acord amb totes les opinions. Això no és sostenible , la llei de transferències s'ha de canviar urgentment. Al disposar de massa diners els comuns gasten per gastar sinó és en voreres és en atraccions de rendibilitat molt dubtosa o projectes faraònics com el telefèric de Carroi. I les empreses ho saben , inflen els pressupostos a base de bé.
    Això és fruit d'una visió dels polítics a curt termini, i d'una falta de valentia per afrontar els problemes. Si cal hem de canviar el model territorial de país. Calen 7 parròquies , amb institucions i competències repetides ?
    Mentrestant tots a pagar impostos i a patir per arribar a finals de mes amb uns preus desorbitats que l'IPC maquillat no reflecteix ni de lluny .

    Respondre
  • #10 El Cor
    (18/07/19 13:40)

    Quants dies de l'any serà practicable? I quan bufarà el vent, amb plaques de gel, serà un perill de primera. Imagino també el preu del manteniment anyal!

    Respondre
  • #9 El pont més car del món i part de l'univers...
    (18/07/19 13:04)

    Si el cost inicial és de 2.6 milions, es pot comptar que costarà un 40% més en finalitzar l'obra .... No serà únic al món, serà el pont més car del món ....

    Respondre
  • #8 la casa per la finestra...
    (18/07/19 12:24)

    Es necessari aquest gasto desorbitat??? Una cosa es mirar atractius per la parroquia i el país i un altra malgastar els diners...Em fa una por cada cop que sento lo de ..."el més...del món" que normalment tradueix mentalitats provincianes a les que es pren el pel , on uns fan un gran negoci en detriment de l'erari public.

    Respondre
  • #7 Miquel
    (18/07/19 12:16)

    Deuen pensar, vosaltres voteu que nosaltres gastem

    Respondre
Veure’n més
16
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts