Els anti-ETR volen que es vigili la carretera

Els veïns demanen una trobada amb la corporació perquè temen que el pas dels camions malmeti la via de l’Aldosa i faran un seguiment fotogràfic

Els anti-ETR volen que es vigili la carretera

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L’Aldosa Veïns, la plataforma que reuneix els habitants crítics amb el projecte de construcció d’una estació transportadora i repartidora d’energia (ETR) que FEDA farà a la Gonarda, demanarà la setmana vinent una reunió amb el comú perquè vetlli per l’estat de la carretera de l’Aldosa durant les obres, ja que el pas constant de camions podria malmetre-la. “Volem reunir-nos amb el comú per exposar-los aquesta preocupació que tenim. FEDA ens va dir que no és competència seva i per tant, que parléssim amb ells”, va explicar Javier Iriarte, el portaveu de la plataforma, que hi va afegir que “un company ha quedat que contactarà amb els arquitectes del comú i estem esperant que ens digui alguna cosa. Esperem que sigui la setmana vinent”, va desitjar. Per comprovar de primera mà l’estat de la via, els veïns estan “passejant” per la carretera per veure en quines condicions es troba i avisen que aprofitaran aquests dies per fer fotografies i poder-les comparar quan finalitzin els treballs més pesats d’aquí a set mesos. “De tant en tant fem un passeig per la carretera i veiem com està però aquest cap de setmana farem fotos per tenir un arxiu de l’abans i el després del pas dels camions”, va dir. La parapública ja els va explicar que en aquesta primera fase dels treballs, que va començar oficialment dilluns passat, serà la més “pesada” i durarà uns set mesos. En aquest període preveiem una mitjana de nou camions al dia que es faran en horaris pactats amb els veïns per no destorbar la seva mobilitat.

No és la primera vegada que busquen suports, ja que durant les eleccions generals passades els membres de la plataforma es van trobar amb els representants de d’Acord i de Ciutadans Compromesos per exposar-los aquests fets i en van treure el compromís que si hi havia alguna novetat, els ho farien saber immediatament.

L’altre gran punt de preocupació que tenen són els possibles moviments de terra que es puguin generar per les obres o bé pel pas dels camions, ja que l’any 1993 es van produir uns despreniments a la zona i temem que es puguin repetir. A més, els informes mediambientals que va encarregar Govern i que avalaven la construcció de la central a la Gonarda “van marcar la zona com a vermella per risc alt d’esllavissada”, va reconèixer el portaveu, que també va explicar que si se’n produeix una de nova la terra podria caure sobre les cases. Per evitar-ho, cadascuna ja disposa d’un inclinòmetre, un aparell que registra els moviments de terra, però FEDA els va explicar que invertirà aquestes dues primeres setmanes de treballs per implantar-ne dos de nous al turó de l’Aldosa, un a la sortida dels apartaments Giberga i l’altre a uns cent metres de l’ETR. “Ja ens van dir que les dues o tres primeres setmanes hi hauria poca activitat encara. Ens estan col·locant aquests aparells per detectar el moviment de terra, que van a 25 metres de profunditat, i amb això tindran un control més directe del que passi”, comenta Iriarte. Per ara, la parapública ha començat a fer treballs de marcatge, per delimitar on anirà l’estació.

tracking