rEPORTATGE

El que passa al Pas...

La marca de refrescs portuguesa Sumol patrocina la catorzena edició del ‘Snowtrip’ més gran d’Europa, que enguany se celebra al Pas de la Casa entre avui i el 12 d’abril. La lletra del videoclip que publicita l’esdeveniment causa polèmica en vendre nits amb molta festa.

El que passa al Pas...SUMOL SNOWTRIP

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La 14a edició del Sumol Snowtrip tindrà lloc al Pas de la Casa entre avui i el proper 12 d’abril. Sumol és una coneguda marca de refrescs a Portugal, d’on s’espera que vinguin 1.600 persones. El target de públic d’aquest esdeveniment és la gent jove que prové del país lusità. Per aquest motiu, l’empresa organitzadora de l’autodenominat ‘Snowtrip’ més gran del vell continent va llençar una campanya de publicitat en forma de vídeo a la plataforma Youtube. Aquest vídeo és una cançó fresca, divertida i també polèmica i ha tingut un èxit aclaparador entre el públic portuguès, amb més de 670.000 visites.

La controvèrsia del mencionat vídeo recau en el fet que la idea que es ven als joves assistents al Pas de la Casa aquesta setmana és una bar-reja de la pràctica d’esports d’hivern, com poden ser l’esquí o snowboard i, al mateix temps, llargues nits de festa. De fet, un dels missatges amb els quals l’organització ven l’esdeveniment al seu lloc web és el següent: Epic Days and Legendary Nights! (en català, dies èpics i nits llegendàries!). El vídeo es titula, en castellà, Lo que pasa en Pas de la Casa, se queda en Pas de la Casa, i algunes de les estrofes, si les traduïm al català, resumeixen clarament com serà l’experiència d’aquests joves al Pas: “Esquiaràs, ballaràs, mmm ... fins que et cansaràs, durant tota la nit! Tota la nit!” o “Quan jo vull nits increïbles, vaig a la neu i em faig una llista del que faré al Pas de la Casa: hi haurà festes, artistes, DJ’s, foll..., m’emborratxaré i ja no voldré anar al llit.” Aquest nou hit musical va ser escrit pel cantant portuguès Toy i també hi apareix ballant el seu compatriota youtuber Miguel Paraíso. Ambdós són molt populars al seu país, cadascun des del seu àmbit.

El president d’Inciativa Publicitària, una de les principals associacions de comerciants del Pas de la Casa, Jean Jacques Carrié, preguntat per com esperen que aquest esdeveniment afecti els seus interessos, se centra en el seu retorn econòmic i no entra a valorar el contingut o la lletra del vídeo promocional que va llençar l’organització del Sumol Snowtrip 2019. Carrié explica que estan “contents” perquè aquesta allau de 1.600 joves vinguts del país ibèric suposarà animar el final de la temporada d’esquí a la parròquia. El president d’Iniciativa Publicitària considera que aquestes persones que seran al Pas a partir d’avui “són una clientela especial” ja que “no només deixaran diners a les pistes d’esquí sinó també als diferents comerços del Pas de la Casa”, ja siguin restaurants, hotels o sales de festes.

L’empresari del Pas també remarca que aquest esdeveniment serà “bo” per als comerciants de la zona i especifica que fer el Sumol Snowtrip 2019 ara a l’abril “és el moment més adequat de l’any” perquè seran gairebé els únics turistes, no molestaran ningú més i podran centrar-se a tenir una atenció més personalitzada amb els joves. Ara bé, sobre la polèmica del vídeo promocional que l’organització ha divulgat per Youtube i les xarxes socials i que ha utilitzat d’esquer per atraure més visitants, Jean Jacques Carrié es mostra reservat al respecte, en assegurar que “és una mica complicat aquest tema. No hi vull entrar. Només em centro en la part positiva, la part econòmica”.

Finalment, el líder d’Iniciativa Publicitària assegura que aquest esdeveniment els vindrà molt bé als diferents sectors que es beneficien del turisme del nucli encampadà per tal “d’acabar positivament les últimes setmanes de la temporada d’esquí”. A més, afirma que tancaran l’època de neu al Pas de la Casa, “primer amb el Sumol Snowtrip 2019 i, després, enganxaran les vacances de Pasqua a França”. Els comerciants del Pas esperen fer bona caixa tot encarant la sempre complicada primavera.

tracking