Aposta per la zona taronja a Príncep Benlloch per augmentar la rotació

El cònsol menor proposa limitar a 20 minuts l’estacionament de vehicles per fomentar-ne la rotació i la consellera del PS+I hi dona el vistiplau

Aposta per la zona taronja a Príncep Benlloch per augmentar la rotacióFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El comú és partidari d’implantar la zona taronja, que limita l’estacionament d’un vehicle a 20 minuts, a la zona de Príncep Benlloch, una mesura que si bé no dona solució a la demanda dels comerciants, sí que permetria que els clients poguessin aparcar, fer les compres i deixar la plaça per al següent. Així ho va comentar el cònsol menor, Miquel Canturri. “És veritat que s’han de treure algunes de les places perquè s’han fet aparcaments als edificis i aquests necessiten sortida, però hem d’intentar que l’estacionament sigui de curta durada i la zona taronja de 20 minuts és la millor opció perquè hi hagi rotació de clients”, va expressar. També va recordar que s’ha canviat l’ordinació “perquè es pugui fer un aparcament vertical” i que “els del centre històric i del Prat de la Creu són a la zona d’influència”. Canturri, però, avisa que “estem acostumats a anar amb el cotxe enganxat al cul i això a vegades és complicat”. Finalment, el cònsol menor va avançar que “molt probablement” es posaran passos de vianants elevats per reduir encara més la velocitat d’una zona que ja està limitada als 30 quilòmetres per hora.

Els consellers de la minoria tampoc veuen clara la manera de donar satisfacció a la demanda dels comerciants i des del PS+I, Dolors Carmona aplaudeix la zona taronja però no descarta construir un aparcament vertical amb capital publicoprivat. “Seria una mesura molt interessant que només es pari 20 minuts perquè fomentaria la rotació, ara bé, negociar amb els edificis de la zona i promocionar que es pugui fer un edifici vertical d’aparcaments seria una bona proposta”. La consellera es va mostrar partidària de “crear sinergies entre el comú i les empreses”, i va recordar que “ja s’ha canviat l’ordinació per veure si algú vol construir-ne un a la zona”.

Des de L’A+Cd’I volen anar més amb compte amb les propostes que s’han de fer perquè “crec que el que cal és que per no desincentivar ni trencar l’atracció que pugui tenir certa zona, el que no es pot fer són infraestructures a la mida d’una zona concreta de la parròquia”, va expressar el conseller Víctor Pintos, qui també va demanar que “abans de prendre una decisió agosarada caldria estudiar si és necessari fer una inversió com aquesta en una zona que no garanteix els resultats”.

"MANCA D'INFORMACIÓ" A LA PROVA PILOT

La minoria va criticar la “manca d’informació” per part de la majoria a la prova pilot que es va fer al carrer per estudiar la possibilitat de fer-lo de sentit únic. “No ens han dit res sobre això ni tampoc sobre el projecte d’embelliment. Ens movem per percepcions i és molt trist haver-la de demanar i que ens diguin que ja està tot fet”, va explicar la socialdemòcrata. Pintos va recordar que “ens la van donar feta i tampoc hem vist els resultats ni ens els han explicat”. Carmona va afegir que “a vegades ens fan partícips de coses quan els interessa, per donar bona imatge, però això va més enllà perquè és una qüestió de funció pública”. Canturri, per la seva part, va comentar que aquella iniciativa els havia servit per controlar, entre altres coses, el nombre de vehicles que passen per Ciutat de Valls, el principal carrer afectat, i malgrat que no disposava de les dades, sí que havien descobert una gran diferència segons el dia. A més, va dir que abans d’implantar accions de mobilitat “cal esperar a l’estudi de Govern sobre l’eix central, perquè afectarà Escaldes i Sant Julià, també”.

tracking