Baró critica les “greus molèsties” en el trànsit per la prova de Mobilitat

Jaume Bonell reconeix les dificultats en la circulació al centre de la parròquia i a Encamp, si bé diu que encara s’han d’analitzar les dades

Baró critica les “greus molèsties” en el trànsit per la prova de MobilitatCOMÚ DE LA MASSANA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Mobilitat va donar ahir per tancada la prova pilot que des de dimecres passat va eliminar el doble carril entre la rotonda de Sorribes i l’encreuament de Sispony, i entre la rotonda de Valira Nova i la Bartra. La finalitat, segons van anunciar des del servei, era reduir les retencions matinals entre les set i les nou des de la parròquia massanenca i des d’Encamp fins al centre del país. Un objectiu que, per al cònsol major de la Massana, David Baró, no s’ha arribat a aconseguir. En declaracions als mitjans, Baró va recordar que “en hora punta hi ha retencions” des de “fa molt temps”, i va lamentar que després de la prova la “percepció des del comú és que no ha variat gran cosa”. De fet, el mandatari va carregar contra un experiment que ha provocat “greus molèsties” i “retards importants”.

Etiquetes:

En aquest sentit, David Baró va argumentar que dimecres “va ser un dia molt complicat”, especialment a Anyós i a Sispony, i que, en canvi, ahir la prova va perjudicar la circulació “al centre de la parròquia”. Una consideració que va compartir el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, que va subratllar el fet que “ahir va funcionar bastant bé, però dimecres hi va haver molts problemes”. En qualsevol cas, ambdós polítics van coincidir en la necessitat d’analitzar detingudament els resultats de la prova a partir de les dades recollides per Mobilitat. Precisament, el cap del servei, Jaume Bonell, va explicar que ahir es va suprimir l’agent de circulació situat a la rotonda d’A-nyós i que així es va aconseguir millorar el trànsit a la zona. No obstant això, Bonell va reconèixer que les retencions es van continuar produint durant el matí, si bé “aquest cop en els punts d’origen”. “A la vall central arriben 55.000 vehicles diaris, sobretot entre les vuit i les nou del matí és quan s’està a punt del col·lapse de la xarxa. Llavors hem de buscar petites solucions”, va justificar Bonell. En aquesta línia, el cap de Mobilitat va avançar que “ara s’ha d’acabar d’analitzar tot plegat” i “ho portarem a la taula nacional de Mobilitat del febrer”.

En relació amb les crítiques que diversos conductors van expressar a través de les xarxes socials, Jaume Bonell va assegurar que es tindran en compte a l’hora de valorar si l’eliminació experimental d’un carril passa a ser permanent. “Al final acaben manant les xifres, perquè la percepció és una cosa i les xifres una altra”, hi va afegir. Pel que fa a la voluntat inicial de Mobilitat d’allargar la prova durant tres dies, Bonell va afirmar que amb els dos matins n’hi ha hagut prou per obtenir “un petit mostreig”. A més, el cap del servei va dir que “la previsió” de divendres és que nevi i amb aquestes condicions “els resultats són inservibles”. En paral·lel, Baró, Bonell i Mortés van indicar que les congestions que es generen a Ordino i a la Massana evidencien la necessitat de construir el desviament de la Massana. De fet, Mortés va anar més enllà i va avançar que aquesta infraestructura formarà part del programa electoral de DA per als propers comicis. Al seu torn, el cònsol massanenc va recordar, però, que “és una obra de gran envergadura” amb un cost estimat d’uns 40 milions d’euros.

tracking