Baró espera que tothom posi “el crit al cel” si es pot trencar Vallnord

El cònsol massanenc demana que s’actuï com quan hi havia la possibilitat de ruptura a Grandvalira i subratlla que aposten fort per mantenir la marca

Baró espera que tothom posi “el crit al cel” si es pot trencar Vallnord

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El cònsol major de la Massana considera que “no és un problema” que Ordino Arcalís estigui a Vallnord i a Grandvalira “perquè el client quan ve a esquiar adquireix un forfet, que pot ser d’una estació, conjunt o d’Ski Andorra, va a un lloc a esquiar i consumeix allà, i els actius i passius estan a cada societat”. I remarca que Pal Arinsal no se sent més sol per no pertànyer a Grandvalira “perquè fa 10 anys hi havia cinc estacions i estem dins d’Andorra i els nostres competidors els tenim a l’entorn”. David Baró no entén que Vallnord hagi de desaparèixer perquè Saetde sigui el màxim accionista de Secnoa i subratlla, a la ràdio del Diari, que si es planteja un escenari de trencament de la marca “vull entendre que de la mateixa manera que tots van posar el crit al cel amb Grandvalira, també es posarà, si passa aquest cas, el crit al cel amb Vallnord, perquè si no, no tindria sentit, o en qualsevol cas la Massana dirà: ‘Eh! Parlem-ne també’”. I afegeix que “si tots som país les coses també han de ser recíproques tant per a un lloc com per a un altre, potser en menor grau, però té la seva importància”.

Baró assenyala que no coneix les intencions de Saetde respecte a Vallnord i precisa que tot i que EMAP hi tingui més participació, “si dues parts no volen no hi ha res”, i insisteix que segur que es troba una solució però “no és una cosa que em preocupi perquè passi el que passi les estacions no es mouen de lloc i el producte continua existint amb marca o sense”. El cònsol reinvindica que “la marca Vallnord té una potència, és coneguda en l’àmbit internacional, té un històric i situa molt bé el que és una destinació geogràfica, s’hi han destinat molts recursos per part de la Massana i Ordino, més per part de la Massana, i per tant apostem fort per la marca Vallnord com apostem fort per la marca Vallnord-Pal Arinsal”. El mandatari diu que en el que es decideixi no hi pot haver una “percepció que sigui quelcom traumàtic perquè hi continuarà havent estacions, i a vegades ens hem enlluernat amb aquestes grans marques paraigua però al final el que compta és el que hi ha dins”.

Respecte a la possibilitat que la Massana volgués mantenir sola la marca Vallnord si Arcalís decideix sortir-ne, Baró respon que “si apostem per aquesta marca hauria de dir que sí, però hi haurà d’haver condicions, obligacions, s’haurà de tractar i de moment això no ho hem fet”. I reflexiona que Vallnord amb la suma de l’estació ordinenca “tenim una potència més forta i un rol, i sense Arcalís serà menor, però també tindrà una part important”, i que a la Massana “al sector hoteler i turístic ens interessa que estigui a Vallnord”.

Forfet sense definir

El fet que Arcalís s’inclogui al forfet de Grandvalira amb un suplement no significa per al cònsol que s’evolucioni cap a un forfet únic perquè, ressalta, ja existeix i és el d’Ski Andorra. Baró emfatitza que “aquest any hi ha hagut la voluntat, no per part de Pal Arinsal però sí de la resta, que aquest forfet tingués encara un preu més elevat, més del 20% més, per tant, una mica es contradiu quan es diu: ‘Volem anar cap a un forfet únic’, perquè si apuges el preu s’haurà d’explicar”. S’interpel·la sobre de quin forfet únic es parla: “Que el té una part només i els agrupa tots, que és un sol propietari o varis, que és una sola marca i anul·la i elimina l’altra, que és per apujar el preu i que tots paguem més car el producte”, i afegeix que està obert a parlar-ne, “però no puc fer com un xec en blanc i dir sí perquè si és una cosa que no és bona per a la Massana s’haurà de reformular i que hi hagi per a tots el mateix avantatge”.

tracking