reportatge

Segona mà de primera

El mercat Vide Dressing, que se celebra aquest cap de setmana a la sala de la Closeta del comú de la Massana, viu la cinquena edició amb unes cinquanta parades de roba i complements usats que cada cop atrauen més públic però també més venedors.

Segona mà de primeraCarles Faneca

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La sala de la Closeta del comú de la Massana s’ha convertit aquest cap de setmana en un mercat de moda i complements de segona mà. Es tracta del Vide Dressing, un mercat que viu la cinquena edició i que se celebra dos cops l’any, un a la primavera i un altre a la tardor, coincidint amb els moments de l’any que es realitza el canvi d’armari. El mercat romandrà obert fins a les 18 hores d’avui.

Enguany la sensació general entre les paradistes és que fins ahir va passar més gent que l’any passat, però el que destaquen és que cada cop hi ha més parades al mercat. “Vam començar sent molt pocs i ara cada vegada hi ha més demanda per participar”, asseguren la Sara i l’Ester, dues germanes que participen per tercer cop al mercat. En total aquest any s’han muntat 52 paradetes, una xifra que ha anat creixent edició rere edició. “Cada cop ens hem d’estrènyer més”, diuen les venedores entre rialles.

Una de les paradetes que s’estrenen aquest any és la de la Rosa i la Katia, dues companyes de feina que han decidit aventurar-se en aquest món. “És una experiència molt divertida no només pel fet d’exposar, sinó per conèixer altres expositors”, explica la Rosa. D’altra banda, la Txell és el tercer cop que hi participa, però enguany l’ha sorprès molt “la quantitat de gent que ha vingut”. La Txell, que creu que la gent que s’apropa sol arribar amb un pressupost de 50 euros per gastar al mercat, afirma que la majoria de compradors d’aquesta edició són gent del país, però que també s’ha deixat caure algun turista.

Quatre de les paradetes d’aquest any tenen una finalitat benèfica. Una, la de la Itxaso, recapta diners per al projecte social La Cuchilla, a la República Dominicana, amb la seva parada Second Life. “El primer cop que hi vaig participar ja vaig tenir com a objectiu recaptar diners per a aquest projecte social del món de l’educació”, assegura la Itxaso, que a l’estiu va poder parlar amb la responsable de la fundació i li va assegurar que “des d’Andorra continuaríem ajudant”. La venedora admet que el vessant solidari ajuda la gent a realitzar la compra. “Quan saben que té una finalitat benèfica ho agraeixen molt i nosaltres també. La gent se sent més implicada i sembla que compri més a gust”, assegura la Itxaso.

El que demostra l’èxit del mercat és que hi ha més consciència entre la gent que la roba de segona mà està en perfectes condicions. “Nosaltres cada any ens quedem sense peces”, afirmen la Sara i l’Ester.

tracking