Els autobusos s'aturaran amb més freqüència a la carretera de l'Obac

El Govern satisfà una de les demandes de la cònsol major, Trini Marín, per augmentar les aturades del bus exprés i els de les línies 1 i 2

Els autobusos s'aturaran amb més freqüència a la carretera de l'ObacARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Els busos s’aturaran més sovint a la carretera de l’Obac. Aquest era un dels reclams del comú d’Escaldes-Engordany, que ha vist com el Govern l’ha fet realitat en les bases del concurs per adjudicar el transport públic d’autobusos que juntament amb el pla de mobilitat serà un dels dossiers més destacats en l’inici del nou curs polític, després de les vacances, en matèria de mobilitat. Segons explica la cònsol major d’Escaldes-Engordany, Trini Marín, la previsió és que el bus exprés i la línia 1, que enllaça la localitat amb Sant Julià, així com la línia 2, que permet arribar fins a Encamp, Canillo i el Pas de la Casa, passin més sovint per un tram que ara té una oferta molt escassa.

“Nosaltres vam demanar que hi hagués més línies”, afirma Marín, que assegura que han rebut moltes demandes per part dels ciutadans que resideixen en aquesta zona i que actualment tenen dificultats per accedir al transport públic. La representant afirma que hi ha punts com la rotonda d’Engolasters, on passen molt pocs busos al dia. A més, des de l’ens comunal es va demanar que també es consideri la possibilitat d’incrementar la freqüència del nombre de busos prop del tanatori. En aquest cas, una de les opcions és que els vehicles que van en direcció a la Massana i Ordino s’hi aturin, tot i que Marín recorda que això és una decisió que “s’està estudiant”. Marín intueix que tot això quedarà concretat “després de l’agost” perquè des del Govern “ho tenen tot preparat”.

En tot cas, la cònsol major escaldenca afirma que el concurs que s’haurà de publicar pròximament per donar la concessió de les línies estipula que “es doni més serveis” a la zona de la carretera de l’Obac, tot i que no es precisa amb més exactitud. Marín explica que el Govern va convocar recentment els comuns per explicar com es redistribuiria el concurs.

Al mateix temps, l’ens també està pendent de l’estudi que vol fer el Govern de tota la mobilitat a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, que s’està acabant de perfilar. Consideren que és important tenir-lo, ja que això permetrà analitzar la situació actual de la circulació a la parròquia tenint en compte que els últims anys s’han fet ajustos, com canvis de sentit o tancament de car­rers per a ús únic per a vianants.

Marín també comenta que encara no han tractat amb Andorra la Vella la qüestió d’unificar el bus comunal. “Encara no n’hem parlat”, diu Marín, que assegura que és un tema que el comú escaldenc ja va tenir el 2013, quan es va tancar l’avinguda Carlemany als vehicles i es va haver de “reubicar” tot el transport públic perquè passés per fora del carrer amb més afluència de gent. Marín considera que la mobilitat d’Andorra la Vella i Escaldes són “molt diferents” per les característiques de cada parròquia.

tracking