Alguns canvis en el projecte de Meritxell en rebaixen el cost final

El comú ha eliminat alguns elements del projecte inicial que provocaran una reducció del pressupost

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Les obres de l’avinguda Meritxell tindran un cost significativament inferior del que s’havia previst en un principi, a causa d’algunes modificacions que ha introduït el comú respecte al projecte inicial i que han abaratit el preu final. El director d’obra, Jordi Llovera, no s’atrevia ahir a fixar una quantitat exacta fins que “acabin definitivament els treballs”, encara que va ser ell mateix qui, en declaracions a RTVA, va xifrar-la en un milió d’euros. “Aquesta xifra està dita a l’engròs. És només una aproximació i en cap cas una xifra exacta, i fins que no s’acabin les obres no sabrem exactament el volum d’estalvi que tindrem”, va dir al Diari. La principal raó ha estat que el comú ha eliminat certs elements previstos i això ha repercutit en el preu final. “Bàsicament són detalls que no afecten el funcionament de la via però el més visible, segurament, és que ja no hi haurà la capa impresa amb forma de llambordes sobre l’asfalt de la part alta que volíem per reduir la velocitat dels vehicles. Això en farà reduir el cost.” Els motius pels quals la corporació va decidir prescindir d’aquests elements encara no s’han explicat, però Llovera considera que va ser “perquè senzillament van creure que seria més interessant no gastar-los”.

L’avinguda reformada s’inaugurarà “amb total seguretat demà” i ja està confirmada la presència del cap de Govern. A hores d’ara encara s’estan enllestint els darrers detalls, com ara plantar els arbres, a la part baixa, i les jardineres que han de separar la vorera de la calçada, a l’alta. Llovera va indicar que faltaven posar els bancs, les papereres i també la part de noves tecnologies que inclou la reforma de l’eix comercial. “La part tecnològica és un dels punts forts i entre avui i demà [per ahir i avui] farem les proves necessàries per comprovar que tot estigui a punt”. En aquest sentit, el director d’obra va recordar que s’estan instal·lant càmeres de seguretat que comptaran les persones que passin i sensors de temperatura, humitat i contaminació. Per a una segona fase, i encara amb el concurs per fer-se, quedarà la part més accessible per a l’usuari, com són les pantalles tàctils, que “oferiran tota mena d’informació”.

La possibilitat de modificar els semàfors per poder adaptar-los a la gent que hi passi dependrà del departament de Mobilitat, però Llovera recorda que també volen que es faci per als vehicles.

tracking