Escaldes-Engordany

Cicland proposa un carril bici per a Carlemany abans de prohibir el pas

L’empresa de bicicletes elèctriques creu que els podria perjudicar i confia en el coneixement dels ciclistes si hi ha moltes persones a la viaS

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Els responsables de l’empresa Cicland, que acaba d’inaugurar el servei de bicicletes elèctriques compartides a tot el país, creuen que la decisió del comú d’Escaldes-Engordany de prohibir el pas de bicicletes i patinets a l’avinguda Carlemany els pot generar algun problema, però entenen la situació i fins i tot proposen alternatives. “Nosaltres veiem la situació des d’una doble perspectiva. Per una banda entenem que la via és molt transitada i és un eix molt important per al país, però per l’altra creiem que l’usuari és capaç de veure que si s’acumula molta gent, és més segur anar per una via paral·lela”, afirma el gerent de la companyia, Erik Fraissinet. Des de Cicland, “hauríem preferit que es posés un carril bici per l’avinguda i que es permetés el pas, encara que si hi fos, estic segur que la majoria de les bicicletes no l’utilitzarien els dies de molta afluència, senzillament per un tema de seguretat”. En canvi, el que sí que no veu bé el gerent és que es permeti la circulació en funció de l’afluència de gent, ja que “si a una hora està permès i a la següent, no, crec que la gent acabarà fent el que vulgui i ningú complirà la regulació. En aquest sentit soc més partidari de prohibir que de deixar circular”. Una opció, però, que sí que contemplaria seria permetre passar unes hores determinades “igual que els vehicles. Crec que els usuaris de Cicland, i la resta de ciclistes, podrien circular en unes hores concretes i que els vianants sabessin que en aquell moment, la via és compartida”.

A Fraissinet, li preocupa més que des d’Andorra la Vella es prengui una mesura similar, ja que “nosaltres tenim dues estacions ubicades en punts estratègics, com són la Rotonda i l’aparcament de Meritxell, que les vam escollir estratègicament, així que en aquest cas si opten per aquesta política, això ens perjudicaria més”, va afirmar.

Des d’algunes associacions ciclistes, l’opinió és compartida. Resignació davant una política que saben que s’imposarà a la majoria de llocs. “Crec que si es prohibeix a dalt, no trigaran a fer-ho a baix”, reflexionava Emili Pérez, president de l’Sprint Club d’Andorra, i hi afegia que “no veig malament que es barri el pas perquè sé que la convivència seria molt complicada, especialment quan la via estigui molt transitada”. Per a Pérez, una solució seria alternar els dies de pas. “Jo faria més recomanacions que no pas prohibicions, i per exemple, estaria bé que es pogués circular de dilluns a divendres i els caps de setmana, amb més gent, no”. La mateixa sensació ambivalent té Toni Iglesias, president de l’Agrupació ciclista andorrana (ACA). “Per una part no em sembla bé, evidentment, però per l’altra sé que en una via tan transitada, la convivència és molt complicada. Podrien fer com a Holanda, on els ciclistes baixen en espais de molta densitat, i quan tornen a pujar ho fan per carrers menys transitats”.

La visió d’un skater

Christian Cívico, skater, lamenta la prohibició “perquè malgrat sí que vaig per Vivand, quan hi ha molta gent ho faig en compte i moderació, i com jo, la majoria. Tenim pràctica i controlem”.

Cicland proposa un carril bici per a Carlemany abans de prohibir el pas

tracking