x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Sant Julià de Lòria

El comú dubta que l'heliport privat pugui ser operatiu a final d'any

El conseller d’obres afirma que no té cap informació sobre el projecte i dubta que sigui factible assolir el calendari previst
L'heliport se situaria en un terreny a Fontaneda.

El comú dubta que l'heliport privat funcioni aquest any

L'heliport se situaria en un terreny a Fontaneda.

Xavier Pujol
Actualitzada 21/07/2018 a les 11:57
El conseller d’Obres i Urbanisme del comú de Sant Julià, Joan Vidal, va explicar ahir que “jo no m’he reunit ni he sentit a parlar del projecte de l’heliport a Fontaneda”. Ara per ara els impulsors han presentat la proposta a l’executiu i el següent pas serà trametre-la a la corporació parroquial. Preguntat pels terminis plantejats, que la infraestructura pugui ser operativa abans que s’acabi l’any si és que es reben les autoritzacions, Vidal va concretar que caldrà l’aprovació del comú i la posterior ratificació de Govern, i va posar en dubte que es pugui assolir aquest calendari. “Fent agenda, crec que per acabar a finals d’any, s’hauria d’entrar la sol·licitud la setmana que ve, i dubto que així sigui”, va manifestar. Finalment, Vidal va expressar que “res és impossible” tot i que ho veu “complicat”.
Al seu torn, l’oposició va criticar durament el comú després de conèixer “per sorpresa” la notícia que l’empresa Helinatura projecta l’heliport privat a Fontaneda, entenent que la corporació n’és coneixedora. “Com sempre ens ha agafat per sorpresa perquè ens assabentem de tot el que passa al comú per la premsa”, va expressar el conseller d’UL, Rossend Duró.
El conseller, que va assegurar que no havia sentit ni a parlar d’aquesta iniciativa, considera com Vidal que difícilment es podrà acabar l’obra abans de finals d’any, “el comú ha de validar el projecte i el mes d’agost fem festa, veig complicat que estigui”, i va afegir, “com no treballin a les nostres esquenes no crec que s’acabi a finals d’any”. Preguntat per què li semblava la construcció de l’heliport privat a Fontaneda, Duró va explicar que es tracta d’una “bona” infraestructura. Segons el conseller, l’heliport tindria ús i està situat en un bon lloc, el projecte d’Helinatura preveu construir-lo en un terreny de 22.000 metres quadrats a Fontaneda. Tot i així va fer matissacions.

La carretera
El conseller lauredià va destacar que si realment es vol construir un heliport, primer caldrà arreglar la carretera que va des de Sant Julià fins a Fontaneda. Segons Duró, tal com està feta tan sols permet el pas a un sol vehicle, “si fem una infraestructura així, caldrà tenir garanties de seguretat i ara mateix la carretera no és cap garantia”, i va afegir que segons la via que hi ha actualment “no hi passaria ni un camió de mercaderies”.
D’altra banda, Duró va reiterar que l’heliport podria dinamitzar la zona, però va aclarir que si es tira endavant aquest projecte, caldria fer una reunió amb els veïns de Fontaneda per conèixer què en pensen i saber si es veurien afectats, entre altres coses, pel soroll, encara que el terreny on està prevista la construcció no té cap habitatge en un radi de 300 metres de distància.
  • #4 karlitos
    (21/07/18 14:49)

    El comù de Sant Julià de Lòria no te gent competent pr aquesta situaciò, la gent que parla , de la mort del os, del rafting, de la tirolina etc, etc, per mi no tenen cap credit pot ser que els Brincos per recaudar vots dels jubilats no vinguin....Son com els manteros que vendes roba de marca i no ho son......

    Respondre
  • #3 Soroll
    (21/07/18 13:04)

    Cap veí voldrà a vora casa seva el soroll i molèsties que comporta un heliport. Per molt privat que vulgui ser, s'han de tenir en compte els possibles efectes perniciosos.

    Respondre
  • #2 Vive Les meulleur !!!
    (21/07/18 11:39)

    Il est presque a Espagne, pas de probleme le bruit sera dan la valle de Os, vous verez que les andorrans s ha leur gene pas deranger les autres, le probleme pour la comune c est les elecions  dans 1 an, les heliport ne son pas trop populaire dernierment, vive les Politicien !!! Vive la Politique de l €€€ !!!

    Respondre
  • #1 Double Croche
    (21/07/18 07:59)

    Dans le cas d'un héliport, les services d'urgence et les pompiers doivent pouvoir accéder très rapidement. Ensuite, il y a le problème du stockage du kérosène, très inflammable. Ensuite, il faudrait connaître l'utilité réelle de cet héliport et le coût de maintenance. Les vols en hélicoptère coûtent cher  et  la formation d'un pilote coûte beaucoup d'argent. La maintenance et l'entretien d'une machine demandent beaucoup de professionnalisme et de moyens. Les hélicoptères sont des machines fabuleuses, mais très instables. Un hélicoptère ne plane pas comme un avion. Lorsque le moteur s'arrête, il tombe, tout simplement, pouvant faire beaucoup de dégâts ! Pour finir, il faudrait parler du bruit. Ces machines peuvent développer plus de 120 décibels, amplifiés par les montagnes environnantes. Posséder un héliport répond à UN BESOIN et pas à un caprice ! 

    Respondre
4
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477