reportatge

Els comerciants de Príncep Benlloch volen més aparcament i carrers més nets

Els comerciants de l’avinguda fan balanç de la trobada que van mantenir amb la cònsol major i les promeses que els va fer de rentar la cara al carrer, de crear una zona d’aparcament de 30 minuts i d’establir només un sentit de circulació. No tots hi estan d’acord.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Dues coses són les que més inquieten als comerciants i propietaris de la part baixa de l’avinguda Príncep Benlloch de la capital: una zona de pàrquing i una neteja general del carrer. La cònsol major, Conxita Marsol, es va reunir dimarts passat per explicar-los el pla d’embelliment que s’ha disse-nyat per a aquesta zona i alguns dels assistents en van sortir més contents que d’altres, però almenys es mostraven tots mitjanament satisfets perquè van poder arrancar de la cònsol els dos objectius. “El pàrquing és impepinable, sigui de car­rer o a un edifici, preferiblement voldríem aquest últim, però és evident que aquí ens cal una millora substancial”, deia el Vicenç, propietari d’una de les farmàcies de la zona. Una treballadora d’una botiga que no es va voler identificar va concretar el problema. “No es pot aparcar enlloc i de seguida venen els urbans a posar multes. Sense places, la gent no para i els negocis cauen en picat, com es pot comprovar”. Una passejada per aquesta via des de Ciutat de Valls fins a la baixada del Molí permet veure com desenes d’establiments estan amb les portes baixades, tapiades o amb pintura als vidres, i sense gaires cartells de venda o lloguer. “Aquí abans hi havia més hotels, venien autocars i podíem allotjar més persones, però ara ja gairebé ningú hi passa” recorda una padrina de la zona.

La propietària d’Immojet, Madhu Jethani, demanava “un rentat de cara” a l’avinguda. “Després de la reunió amb la cònsol veig el futur amb optimisme, però espero que li rentin la cara perquè està molt trist. No demanem arbres, però sí jardineres o fins i tot que ens treguin la deixalleria de davant del negoci”, reclamava. La Dolors Sansa, propietària d’una botiga, lamentava que les promeses electorals mai acaben en res en aquesta zona. “Sempre ens prometen que faran, faran i faran però al final estem igual que abans. Ara es veu que tenen previst arreglar el carrer, però no me n’acabo de refiar”, i reiterava la demanda de l’aparcament. “La decisió de treure’l va ser molt dolenta per a tots nosaltres. Com que no hi ha zona de pàrquing, la gent encara puja menys del que ja ho feia”.

Una de les propostes de la cònsol va ser crear uns espais per permetre que es pugui aparcar 30 minuts. “Seria una solució similar a la que es va prendre al carrer Doctor Mitjavila i crec que ens donaria un respir”, reconeixia la Madhu. El Vicenç reclamava més “accessibilitat i més turisme, perquè si no estem gairebé condemnats”.

Per la Leticia, la propietària d’Estils Unisex, la principal necessitat és la neteja del carrer. “Són moltes les coses que necessitem, però la neteja segurament seria la principal, perquè el carrer sempre està molt brut, i ja de pas, una mica més d’il·luminació”, reclamava. La Fina Molina, treballadora de l’Agulla d’Or, anava un pas més enllà i exigia un rentat perquè “entre els gossos i la pols, això sempre està molt brut. Després els turistes ho veuen i pensen que som tercermundistes”, exclamava. L’Emi, propietària de l’Emi Store, demanava més inversió per a un car­rer “que actualment està gairebé mort. Ja sabem que no és el centre, però si ens ampliessin una mica les voreres, podria passar més gent”.

Marsol també els va prometre canviar els dos sentits actuals de direcció per un de sol, una proposta que com sempre, té defensors i detractors. La Fernanda, propietària d’un bar, comentava que “si només tenim un sentit, potser a l’altre costat es pot fer un aparcament, i això ens beneficiaria”. D’altra banda, la Dolors es queixava perquè “sigui de pujada o de baixada el que ens treguin, al final ens quedarem sense un dels dos, per tant, menys gent vindrà igualment”.

Els comerciants de Príncep Benlloch volen més aparcament i carrers més nets

tracking