Escaldes-Engordany

Protecció antiatropellaments a Vivand

El cònsol menor es reuneix avui amb la policia per explicar la seva idea i poder instal·lar les proteccions als carrers transversals

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El cònsol menor, Marc Calvet, va explicar que es reunirà aquest matí amb la policia per proposar-li un sistema de protecció contra atacs terroristes a l’avinguda Carlemany i que si hi dona el vistiplau, el mostrarà als responsables del projecte de l’avinguda Meritxell per si també el volguessin instal·lar. “És un sistema molt senzill però efectiu que consisteix en una barra horitzontal, situada a uns 30 centímetres d’altura, i que si algun cotxe intentés traspassar-la primer se li punxarien les rodes i després la barra quedaria ancorada entre el pneumàtic i l’eix central del vehicle.” Aquest sistema, que s’instal·laria en els carrers transversals, permetria tancar l’avinguda en cas de necessitat però no entorpiria el pas dels vianants. “Nosaltres no volem tancar Carlemany, sinó els carrers adjacents, però sempre hem de deixar obert un accés per si fos necessària alguna intervenció. En qualsevol cas, si ens diuen que l’hem de tancar, ningú podrà fer-ho, ni tampoc els veïns.”

La seguretat a Vivand és un dels temes centrals en les obres de remodelació i embelliment que ahir van començar i Calvet és conscient que a vegades unes mesures estrictes poden ocasionar malestar entre veïns i vianants. “És un gran problema que existeix avui en dia en l’àmbit mundial però quan s’han de fer treballs per fer més segur un espai com ara la Sagrada Família o la Torre Eiffel sempre hi ha qui en pateix les conseqüències.” En aquest sentit, el cònsol va dir que si la policia veu correcte aquest sistema de protecció s’haurà de fer un concurs per adjudicar els treballs i no es descarta fer-lo conjunt amb Andorra la Vella “si ells ho veuen oportú”.

Tancament en cas d’alerta

La policia serà qui tindrà la darrera paraula en cas que s’hagi de clausurar l’avinguda i aleshores ningú podrà accedir-hi. “Si ens diuen que la tanquem, per exemple a l’època de Nadal on hi ha moltes persones, ho farem i ningú hi podrà entrar, ni tan sols els veïns que tinguin pàrquing allà”, va explicar el cònsol. Aquesta serà l’única afectació que tindran, ja que la resta es mantindrà “tal com es fa avui”.

Inici de les obres

Els treballs a l’avinguda Carlemany es van iniciar ahir en el primer tram, que va des de l’avinguda de les Escoles fins al carrer Ciutat de Sabadell, tindran un cost d’1,7 milions d’euros i està previst que finalitzin el 5 d’agost. “En aquesta primera fase hem de treure el paviment central i el mobiliari urbà, que recol·locarem en altres parts de la parròquia. En principi són treballs fàcils però s’hauran d’arreglar 2.000 metres quadrats”, va recordar el cònsol. En una segona fase es faran els carrers transversals, que començaran a partir del setembre i tindran un termini d’un mes o un mes i mig. Quan finalitzin, s’iniciaran els del tram final, entre Ciutat de Sabadell i el carrer de la Unió. Les obres haurien d’acabar completament abans del pont de la Puríssima.

Mentre durin, els vianants no podran circular per les calçades sinó que només podran fer-ho per les voreres, “però això ja passava abans quan era una via oberta al trànsit rodat, així que no hi haurà més problemes”, va indicar Calvet, que també va afegir que els veïns amb accés a aparcament a Vivand podran seguir entrant als seus pàrquings, “excepte el dia que treballem just a l’entrada”. Les obres tampoc afectaran la càrrega i descàrrega de productes per als comerços, “ja que fa un mes que estem provant l’espai que hem habilitat per fer-ho, i excepte algun problema puntual que hem tingut en general tampoc no hi haurà gaires problemes”, va reconèixer el cònsol menor. Finalment, als comerços els afectarà en tant que els clients no podran travessar el carrer per on vulguin però no es farà cap obra a la vorera, així que l’entrada al comerç sempre serà neta.

L’embelliment de Carlemany està pressupostat en 3,2 milions d’euros però encara queda per incloure el cost de la seguretat.

Protecció a Vivand antiatropellaments

Protecció a Vivand antiatropellaments

tracking