Els constructors afirmen que l'obra de Meritxell ha fet “por” al sector

El gerent d’Acoda va indicar que el pressupost “no era realista”, que exigia un calendari massa ajustat i preveia sancions molt dures

Els constructors afirmen que l'obra de Meritxell ha fet “por” al sectorArxiu

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El gerent de l’Associació de Constructors d’Obra d’Andorra (Acoda), Víctor Filloy, va rebutjar les paraules de la cònsol major de la capital, Conxita Marsol, que després de la darrera sessió del consell de comú va afirmar que les empreses no s’havien presentat al concurs per les obres d’embelliment de l’avinguda Meritxell perquè “tenen molta feina”. Per Filloy, “això no té absolutament res a veure, i si més empreses no s’hi van presentar és perquè els va fer por el plec de bases: el pressupost, el calendari i també les sancions”, va indicar. El gerent dels constructors afegia que “al país hi ha empreses molt grans i molt petites, i totes volen treballar, per tant una obra com aquesta hauria d’haver despertat el seu interès. En aquest cas, el problema va ser un pressupost mal calculat des de l’inici”, va dir. El primer problema que presentava, va ser la qüestió econòmica, “que no s’ajustava a la realitat, tal com li vam dir en el seu moment”, va recordar. Segons va contrastar amb les empreses, les xifres econòmiques eren “poc realistes”, i a més exigia un termini de finalització d’obres “excessivament ajustat” i que si no es complia, unes sancions “molt dures”.

Un altre dels elements que no va contemplar el plec de bases correctament van ser les hores extra que s’haurien de pagar als treballadors. El projecte permetrà treballar durant set dies a la setmana, entre les vuit del matí i les deu del vespre. “Són moltes hores i molts torns, però també hi haurà hores extra. El plec original va errar perquè les va calcular a preu de jornada laboral normal, però si són extra poden arribar a costar fins a un 75% més que la normal. A més, els festius es tripliquen”, va recordar Filloy. La suma d’aquests factors va fer que empreses que en principi “podrien assumir els treballs, es tiressin enrere i acabessin per no presentar cap oferta”. En aquest sentit, Filloy va insistir que si la majoria d’empreses “no van licitar per cap tram va ser per por a les sancions, el calendari i el preu massa ajustat”. Aquests tres factors van provocar, segons el gerent d’Acoda, que les empreses que sí que van presentar oferta ho fessin per un preu un 40% superior al que havia previst el projecte inicial, encara que una quarta raó seria que “alguns elements de mobiliari urbà eren extremadament concrets, i en algun cas em consta que només es podien aconseguir a molt pocs llocs, de manera que quan el van anar a buscar, el preu d’aquests elements també es va multiplicar”, va indicar.

Filloy va rebutjar les insinuacions de Jordi Minguillón, conseller de Cd’I, sobre que les companyies haurien pogut inflar el preu, preveient les sancions. Per Filloy, al concurs només s’hi van presentar “aquelles que realment podien complir, mentre que les que no, ho van deixar estar, per tant ningú va augmentar el preu”.

Sobre els terminis de finalització dels treballs, el gerent d’Acoda es va mostrar cautelós, ja que “algunes empreses m’han dit que és molt complicat i molt difícil fer-ho en quatre mesos, però altres, diuen que ho faran”, va finalitzar.

tracking