Els comerciants de l'avinguda Meritxell prefereixen dos carrils

Els botiguers de la part alta asseguren que un carrer de sentit únic els “perjudicaria” i recalquen que fan falta més aparcaments a la zona

Els comerciants de l'avinguda Meritxell prefereixen dos carrilsFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Els comerciants de l’avinguda Meritxell es mostren “satisfets” perquè es mantingui el doble sentit a la part alta. Tal com es va explicar al consell de comú del 18 de gener, les obres d’embelliment de l’avinguda finalment mantindran el doble carril perquè no han pogut reorganitzar la mobilitat per fer un sentit únic.

Anne Marie Bastide, propietària d’una floristeria situada a dalt de tot de l’avinguda, es va mostrar contenta per la mesura però alhora preocupada perquè “la gent es queda a la part de baix”. Marie hi va afegir que “s’han equivocat durant molts anys perquè no potencien mai el centre històric i la gent no ve”. Una mica més avall, la gerent de la botiga de roba Via Moda, la Mapi, va assegurar que té una posició “neutral” respecte a les obres, “crec que per a nosaltres tant és si la carretera és d’un sentit o de dos, però sí que ens sembla bé que la velocitat es moderi a 30 quilòmetres per hora, la gent corre molt”.

Segons l’encar­regada de la botiga Apture, Karina Manwani, “no sabem com ens afectaria tenir una carretera d’un sol sentit, però molta gent ve aquí amb cotxe”, i hi va afegir que molt del turisme que entra a la botiga ho fa perquè hi ha “el pàrquing al costat”. Mentre que en Lluís i la Mireia, de la botiga Orly Foto, ho tenen clar: “Si no hi ha circulació de cotxes la gent no puja.” Des d’aquesta botiga van assegurar que “Pyrénées ajuda molt perquè té un pàrquing. Nosaltres preferim que la carretera continuï igual perquè aquest carrer és de poc moviment de turisme i ens falten aparcaments al voltant”. Una opinió que va compartir l’Àngels, treballadora de l’òptica Pasteur. “Si la carretera és en doble sentit, millor. La gent passa, travessa l’avinguda i si veu alguna cosa té el pàrquing de Pyrénées, és molt important perquè amb el de Prat de la Creu no fem prou”, va dir. El gerent de la botiga Fotole, Joao Manuel Rodrigues, va assegurar que “això de fer carrers per a vianants no té gaire sentit perquè la gent baixa de pistes amb el cotxe”. Segons Joao, el ter­reny “és el que és, vivim en una vall i no poden convertir les car­reteres en avingudes per a vianants perquè els cotxes han de passar”!

Les obres

Tal com va comunicar la corporació en el darrer consell de comú, les obres es realitzaran entre el 3 d’abril i el 3 d’agost. Les voreres s’eixamplaran, s’alçaran respecte a la calçada i s’utilitzarà el granit al llarg de l’avinguda. A la part alta es reduirà la velocitat de circulació a 30 quilòmetres per hora. La calçada també es reduirài i s’alinearan els fanals amb les façanes dels edificis. Finalment, es traslladaran els espais de reserva dels hotels als carrers laterals i les zones de càrrega i descàrrega passaran a ser als carrers Doctor Molines i Bisbe Príncep Iglesias.

tracking