El comú tanca els acords amb els privats que quedaven per fer el ràfting

Les obres per adequar el circuit d’aigües braves s’han acabat en tres dels cinc trams previstos i les barques podran baixar pel riu a l’abril

El comú tanca els acords amb els privats que quedaven per fer el ràftingFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El comú de Sant Julià de Lòria va desbloquejar dijous passat definitivament el projecte del circuit de ràfting en tancar els acords amb els propietaris dels terrenys que faltaven. Segons fonts properes al cas, els propietaris afectats que havien rebutjat més temps tancar un acord pel ràfting eren els dels terrenys situats en el tram final del circuit, una zona especialment sensible perquè és on es preveu situar l’arribada de les barques i la infraestructura necessària per realitzar la càrrega i descàrrega d’usuaris, tal com s’ha de fer també al punt inicial. El govern del comú manté l’abril com a termini per posar en marxa una activitat que ha estat polèmica i que haurà d’adaptar-se al cabal de cada moment sense que FEDA s’hagi avingut a regular-lo.

Les obres de condicionament del riu Valira pel circuit de ràfting van començar a l’octubre al pont de Fontaneda i, hores d’ara, s’han enllestit tres trams dels previstos i en queden dos, segons les fonts.

El recorregut previst era des de la benzinera de prop del comú de Sant Julià fins a tocar de la frontera, uns 5 quilòmetres de baixada pel riu. Segons va explicar el comú la tardor passada, però, es va començar a treballar a Fontaneda en espera que el Govern faci les obres a la rotonda de la cruïlla i és entre aquest punt i la frontera que es farà una prova pilot. Des del pont i riu avall ja s’han executat obres que han consistit en la neteja del riu, la construcció de rampes, de trams anomenats ràpids i d’alguns espigons amb pedres del propi riu. El projecte preveu construir infraestructures complementàries, com ara vestidors en el lloc on ha d’estar situada la sortida. Tot i que el projecte del ràfting es va pressupostar en uns 800.000 euros, el comú va informar després que la inversió es reduiria a uns 400.000 euros, una xifra que encara pot variar perquè les obres han hagut d’anar acompanyades d’un treball de neteja important del riu Valira, per la quantitat de brossa que va trobar-se al fons.

L’empresa a qui va adjudicar-se el ràfting –RocRoi, amb l’andorrana Raca, SLU, com a filial– va fixar d’entrada que la baixada amb barca costarà uns 40 euros per persona, amb l’opció de fer dues baixades per 65 euros, i una oferta per a escoles del país de 29 euros per cap i fins a 49 euros dues baixades. L’activitat serà apta a partir dels 6 anys.

Punt d’informació pendent

Una de les apostes lligades al circuit de ràfting és l’obertura d’una oficina de turisme dedicada a Naturlandia i a la baixada per aigües braves a la part sud del Valira. La inauguració d’aquesta oficina estava prevista per al gener, però de moment no s’ha estrenat i no s’ha fet pública encara una data oficial per a l’obertura. De fet, l’objectiu de la nova oficina, que es fa just al costat de la que ja hi ha, aprofitarà la promoció que es realitza habitualment de Naturlandia, per comercialitzar el ràfting com una oferta que hi va vinculada.

La posició del comú ha estat en tot moment que el projecte de ràfting parteix de la necessitat de fer més accions per donar vida al poble i de l’informe del ministeri de Turisme, que el 2016 preveia convertir el riu Valira en un parc urbà d’aigües braves des d’Escaldes-Engordany, idea que més tard va quedar descartada.

El comú tanca els acords amb els privats que quedaven per fer el ràfting

tracking