esquí

Vallnord supera les expectatives i creix un 20% en facturació el 2017

L’increment en la compra de serveis, especialment de restauració i de monitors d’esquí, i l’augment dels forfets expliquen les dades econòmiques

Vallnord supera les expectatives i creix un 20% en facturació el 2017VALLNORD

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El domini de Vallnord va superar les expectatives marcades a l’inici de temporada i va tancar l’any amb un increment del 20% en facturació i un 4% en esquiadors. Segons el director de Vallnord-Ordino Arcalís, Xabier Ajona, aquestes dades confirmen el bon moment que viu l’estació i la satisfacció per la feina ben feta. “Aquesta xifra econòmica s’explica bàsicament perquè ha crescut el volum de despesa dels nostres clients, però també perquè hem apujat el preu del forfet”, va reconèixer. “Era un dels objectius que ens vam marcar i estem molt satisfets per haver-lo aconseguit.” Ajona va explicar que la millora dels serveis ha propiciat aquest augment de despesa. “En general els nostres clients ens estan demanant més serveis; més monitors, més restauració, i això repercuteix, evidentment, en el preu del forfet”, va explicar Ajona. En general, el 2017 ha estat un any “molt positiu” per a Vallnord, ja que “hem mantingut un nombre de dies d’esquí similar a l’anterior però la facturació ha estat molt superior”.

L’inici de la temporada actual d’esquí es presenta amb bones perspectives, encara que el director d’Arcalís va lamentar no haver pogut aprofitar tots els dies de festa d’aquest Nadal per causes meteorològiques. “És cert que hem tingut uns primers dies fluixos a causa del vent i la pluja però, afortunadament, els esquiadors que no van poder venir els dies 25, 26 i 27 ho van recuperar el 29, 30 i 31.” Malgrat això, Ajona espera una època de Nadal “bona” i que mantingui les bones xifres de l’any anterior. “Les nostres previsions per a aquests dies ens fan ser optimistes i per això esperem mantenir o igualar l’afluència de l’any anterior, això sí, tenint en compte aquests dies que no han estat positius del tot però que si ho haguessin estat hauríem crescut molt més”. De la mateixa opinió és el director de Vallnord-Pal Arinsal, Josep Marticella, ja que “si no hagués estat pel mal temps encara hauríem crescut molt més. De totes maneres, és important ressaltar que aconseguim mantenir un nivell estable d’esquiadors”. En aquest sentit, Marticella va fer l’èmfasi a igualar el nombre d’esquiadors de l’any passat, ja que “el 2016 va ser un bon any amb bon temps i encara el 2017 creiem que serà un gran any, però no ha començat amb el mateix clima”. Per això, Marticella no renuncia a acabar l’any amb dades “bastant per sobre” de les de l’any passat i també va recordar que per aquests dies l’ocupació de la Massana és un 10% superior a la del 2016, i que tenen comptat que a les seves estacions el volum de despesa està creixent a un ritme del 20%. “El cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, ens va dir fa uns mesos que la xifra de creixement era del 10%, però hem comprovat que la duplica.” D’aquesta manera, segueix Marticella, “estem veient que tant a Pal com a Arcalís la despesa mitjana dels nostres clients està creixent més que no pas el nombre d’esquiadors, que també ho fa”. Segons va explicar, fins al 31 de desembre per les estacions massanenques han passat prop de 95.000 persones, unes 10.000 més que l’any anterior, però reconeix que l’objectiu final “no és ampliar molt el nombre d’esquiadors, sinó que l’augment dels serveis i de la facturació es transformi en més despesa per a ells i ingressos per a nosaltres. Aquesta és la nostra via de creixement”, va indicar.

tracking