El concurs per al nou alberg de la Comella impedirà l'ús hoteler

L’empresa adjudicatària no podrà tenir un negoci que inclogui la restauració, les compres ni la possibilitat de fer-hi nit

El concurs per al nou alberg de la Comella impedirà l'ús hotelerFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La corporació traurà, els pròxims dies, el concurs per adjudicar la concessió de l’antic alberg de la Comella però sense una proposta definida. Només estan clars els límits. “Estem oberts a tot el que se’ns proposi, però només demanem que no pugui ser utilitzat com a alberg, ni tampoc que tingui una zona de restauració oberta al públic ni fer compres”, va detallar la cònsol major, Conxita Marsol, durant la sessió del consell de comú que es va celebrar ahir. La majoria vol destinar l’immoble a finalitats educatives o relatives a la formació, però sobretot, que “no vagi en contra dels interessos del sector hoteler ni de la restauració de la parròquia”, va explicar Marsol. La consellera de Promoció Turística i Comercial, Mònica Codina, va afirmar que l’alberg de la Comella s’havia convertit un en espai de “bodas, bautizos y comuniones” i que fomentava “el turisme de low-cost”, fet que no va agradar gaire a la minoria.

Etiquetes:

Les empreses tindran entre dos i tres mesos per presentar el seu projecte i les condicions econòmiques que posarà el comú són que la guanyadora haurà d’abonar uns 40.000 euros pel valor estimat del que hi ha a la instal·lació, més un lloguer fix mínim de 3.600 euros mensuals i un percentatge variable en funció de la facturació anual bruta. Si aquesta és inferior als 100.000 euros, no caldrà pagar-lo, però si arriba als 300.000, serà de l’1%, a 600.000, de l’1,5%, si superen aquesta quantitat, serà del 2%. La concessió serà a 15 anys amb una prórroga per 10 més.

L’oposició es va mostrar contrària en tots els aspectes de la proposta de la majoria, ja que “no tenim instal·lacions d’aquest tipus al país i el perfil del visitant que les busca no ha de ser pas low-cost. Sembla que es menysté aquest tipus d’usuari”, va dir la socialdemòcrata Dolors Carmona. Per la seva banda, el liberal Jordi Minguillón va fer referència al rèdit econòmic que en traurà el comú. “Aquesta instal·lació va costar 3,5 milions d’euros i volen rebre 40.000 euros. És per riure”. Ell també va fer referència a les paraules de Codina. “La consellera cinc estrelles es pensa que tot­hom té alta capacitat econòmica, però no és així i l’alberg complia una funció a la societat”.

Reformes al carrer la plana

El comú va presentar el projecte per reformar el carrer de la Plana, que està davant de l’escola andor­rana de Santa Coloma, que té un pressupost de 867.000 euros i es vol construir un gran voravia i posar les instal·lacions pertinents de Feda o Andorra Telecom.

Finalment, la majoria i la minoria es van barallar per l’adjudi- cació dels 11 milions d’euros pressupostats en inversió. De moment se n’han liquidat dos, però n’hi ha més de 7 adjudicats. “Estarem al 80%”, va dir Marsol.

UN TOBOGAN GEGANT AL POBLET DE NADAL

La principal atracció de la primera edició del Poblet de Nadal, “perquè la de l’any passat era la zero”, serà un tobogan gegant de 35 metres que estarà a la plaça del Poble. La il·luminació dels carrers de la capital, el dissabte 25, donarà inici al Poblet, que s’allargarà fins al 6 de gener, i “volem aconseguir que sigui el mercat de referència del sud d’Europa”, va explicar Marsol durant la presentació de l’esdeveniment.

L’èxit de l’any passat ha fet que enguany la corporació hagi augmentat el nombre de dies així com l’espai que es destinarà a les activitats. A la plaça del Poble hi haurà aquest tobogan de gel sintètic, el mercat de Nadal i la carpa de les activitats. A més, la plaça Guillemó serà l’espai destinat principalment, als infants. Es construirà una pista de gel de 200 metres, el doble que la del 2016, que estarà oberta fins al 5 de gener, el Tió estarà disponible del 20 al 24 de desembre i també hi haurà moltes activitats i espectacles destinats als més petits. A la plaça de la Rotonda hi haurà instal·lat l’espai Disney, en col·laboració amb Andorra Turisme, i també l’Oficina màgica de correus. Per a aquesta “primera edició”, el nombre de parades màgiques (d’autobús) també s’incrementa fins a les 5. En total el comú ha pressupostat uns 300.000 euros.

La corporació farà un esforç important de promoció i destinarà 60.000 euros, 20.000 d’Andorra Turisme, a fer anuncis a TV3, RAC-1 i a diaris digitals del sud de França.

tracking