Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Sant Julià de Lòria

Explòria neix amb l'objectiu de rendibilitzar i potenciar les fires

La marca està gestionada pel comú i es materialitza amb un recinte firal mòbil de gairebé 3.000 metres quadrats repartits en tres espais diferents
El conseller d'Obres, Urbanisme i Esdeveniments, Joan Vidal, i el directri general de l'Àrea de Negoci de Vallbanc, Sergi Pallerola, durant la presentació de la marca.

Explòria neix amb l'objectiu de rendibilitzar i potenciar les fires

El conseller d'Obres, Urbanisme i Esdeveniments, Joan Vidal, i el directri general de l'Àrea de Negoci de Vallbanc, Sergi Pallerola, durant la presentació de la marca.

M.M.
Actualitzada 23/10/2017 a les 15:57
Amb la intenció d’encabir sota un mateix paraigües totes les fires temàtiques i altres esdeveniments que es realitzen al llarg de l’any a la parròquia de Sant Julià de Lòria, s’ha presentat avui al matí la nova marca anomenada Explòria, ciutat firal. D’aquesta manera el comú busca potenciar Sant Julià a través d’aquesta nova figura per crear una xarxa de compradors i venedors, alhora que l’espai també ha d’estar preparat per acollir congressos, cultura i esdeveniments i activitats d’oci i turisme.

Una altra de les raons que ha portat a tirar endavant la iniciativa és la de poder aconseguir un patrocinador econòmic per tirar endavant la marca, que també ajudi a rendibilitzar la despesa econòmica i l’acolliment de fires. La marca està gestionada pel comú i es materialitza amb un recinte firal mòbil de gairebé 3.000 metres quadrats repartits en tres espais diferents: el Prat Nou, el carrer Bonaventura Riera i l’espai esportiu Prat Gran. El pressupost total del projecte d’enguany és de 275.000 euros i part d’aquest cost econòmic serà assumit per Vallbanc, principal patrocinador de la nova marca. El conseller d’Obres, Urbanisme i Esdeveniments, Joan Vidal, ha avançat que es preveu recuperar entre un 40 i un 50% de la despesa total.

D’aquesta manera, entre els mesos de novembre i desembre, Explòria acollirà la I Fira d’esports i turisme de muntanya, entre els dies 10, 11 i 12 de novembre. La V Trobada internacional de microproductors de vi a Andorra es realitzarà entre el 18 i el 20 de novembre i el Canòlich Music Festival entre el 24 i 25 de novembre. Per tancar el cicle de fires del 2017, Explòria obrirà les seves portes a la Fira de vehicles d’ocasió ecosostenible entre el 2 i 3 de desembre. La trobada literària que es va fer el maig passat i la celebració del ballet de Sant Petersburg del proper 2 de novembre també estan dins del projecte Explòria. “Esperem que a partir d’aquí puguem intentar fer altres fires en aquells mesos més baixos d’afluència de turistes”, ha remarcat Vidal.

La major part d’aquestes fires ja se celebraven a la parròquia, però no es feien sota un mateix paraigües. Això també ha comportat alguns canvis a nivell de funcionament. Mentre que fins ara els firaires no havien de pagar per tenir un espai dins de la fira, a partir d’ara s’ha decidit que els estands s’hauran de pagar i tindran un preu d’entre 450 i 300 euros, depenent de la seva dimensió.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477