Oci

Les activitats d'estiu d'Ensisa reben 11.000 participants el mes de juliol

El director general de la societat, David Hidalgo, diu que al Family Park de Canillo hi han passat entre 1.500 i 2.000 persones més que al 2016

Les activitats d'estiu d'Ensisa reben 11.000 participants el mes de juliolFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les activitats d’estiu de Grandvalira-Ensisa han viscut un mes de juliol especialment bo i amb una afluència de persones “més alta” que l’any passat. El director general de la societat, David Hidalgo, destaca sobretot l’acollida del Family Park de Canillo i de la tirolina que va posar-se en marxa l’any passat.

“Estem molt contents”, diu Hidalgo, que relata que aquest estiu han passat per Canillo entre 1.500 i 2.000 persones més que en les mateixes dates de l’any passat. En aquest sentit, Hidalgo indica que de moment enguany ja han participat en les activitats d’estiu entre 10.000 i 11.000 persones. Segons Hidalgo, “al kàrting del Tarter estan molt contents amb l’afluència de persones, ja que per ser un mes de juliol ha anat molt bé”. També creix el Bike Park i el golf se situaria en la mateixa línia que en edicions estivals anteriors. “A l’estiu els números no són tan importants i la gent que ve confia en nosaltres per passar-s’ho bé”, diu Hidalgo, tot i que alhora es mostra satisfet de créixer “a dos dígits”.

MÉS CREIXEMENT DEL PREVIST

“Són dades molt positives”, creu Hidalgo que no revela el percentatge exacte en què augmenten els visitants, una xifra que se situaria per sobre del 10% del creixement que es preveia a principis de temporada. “El temps hi ha ajudat, si enganxes un estiu amb mal temps, ja pots posar-hi mitjans que la gent no puja”, adverteix Hidalgo. L’any passat bona part de l’oferta familiar d’estiu de Grandvalira va concentrar-se al Mon(t) Magic Family Park de Canillo. El creixement a final d’estiu del 2016 respecte al 2015 va ser del 30%. Així, al setembre de fa un any, un total de 25.000 clients havien confiat en les activitats d’estiu de Grandvalira, 3.500 de les quals havien fet ús de la nova tirolina, la més llarga dels Pirineus. D’altra banda, David Hidalgo també avança que hi haurà novetats de cara a la temporada d’hivern “en restauració i tematització de pistes”, malgrat que el gruix de novetats del domini Grandvalira no es faran públiques almenys fins al setembre o a l’octubre. L’abast de l’oferta de la temporada d’esquí es donarà a conèixer, segons Hidalgo, en una presentació conjunta dels sectors Soldeu-el Tarter i Pas de la Ca- sa-Grau Roig, tot i el procés en marxa de trencament entre Ensisa i Saetde. “Tematitzar vol dir que hi haurà determinades pistes on, a banda d’esquiar, hi passaran coses”, diu Hidalgo, que comenta que hi ha una demanda “de varietat i d’emocions diferents” i que al final una pista “és un pendent nevat que baixa, per la qual cosa els adults també hi busquen una cosa diferent”.

UNA APOSTA PER ADAPTAR-SE ALS DIFERENTS PERFILS DELS CLIENTS

Ensisa també vol apostar fort per adaptar-se als diferents perfils de clients per seguir creixent. Pel que fa a l’enfocament a l’hora de rebre els esquiadors, David Hidalgo explica que “ha arribat un punt en què difícilment et trobaràs una estació que busqui un únic perfil de públic”. Per aquest motiu, el director general d’Ensisa diu que l’objectiu és “acollir clients als quals podem donar el que s’esperen”. Hidalgo considera que “una estació d’esquí no només viu de clients d’alt poder adquisitiu, sinó que també, i sense bascular mai en un extrem o un altre, de les visites escolars i de les sortides de cap de setmana”.

El director general d’Ensisa apunta que l’objectiu ara és arribar “a ser capaços de conèixer cada persona que entra pels seus hàbits, perquè el client no espera una determinada cosa, sinó que és exigent i la gran dificultat està a respondre”. A més, Hidalgo explica que avui en dia “no hi ha tres segments clàssics de client, sinó que cada client és un segment”. L’any passat, el domini de Grandvalira va rebre als voltants d’1,8 milions d’esquiadors.

A més, Hidalgo també destaca la importància que té actualment el mercat espanyol per al sector, però també la resta de clients que poden provenir d’altres països europeus. El director general d’Ensisa assegura que la importància cada cop és més forta i que s’ha de competir contra altres pistes del continent. “Durant la temporada d’esquí, qualsevol estació que es trobi a dues o tres hores d’una de les principals ciutats europees, és competència”. Hidalgo també subratlla els canvis en la percepció que es té actualment d’Andorra per practicar-hi esquí i assegura que ha canviat respecte al passat. “Andorra tenia l’etiqueta de ser un destí per a debutants, però en el moment en què tens una competició de primer nivell, si tens el segell de ser el destí d’una Copa del Món d’esquí, tens molt de guanyat”, diu Hidalgo.

tracking