El comú farà un túnel per accedir al Cramea i no tallar una pista pel mig

El projecte s’ha treballat conjuntament amb Saetde, que és la propietària del domini esquiable que toca a l’equipament

El comú farà un túnel per accedir al Cramea i no tallar una pista pel migFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El comú d’Encamp ha decidit construir un túnel per permetre el pas dels vehicles que hagin d’accedir al futur centre residencial en alçada medicoesportiu d’Andorra (Cramea). La corporació fa mesos que treballa en el projecte de construcció d’un vial que ha de comunicar les antigues instal·lacions de Sud Radio amb la carretera del cap del port, per tal de facilitar l’arribada al Cramea. El mes de setembre es va publicar al BOPA el concurs per adjudicar la redacció del projecte i la posterior construcció del vial, però de seguida es va veure que la construcció de la carretera no seria tan senzilla.

El motiu? El vial passa just per sobre d’una de les pistes d’esquí de l’estació de Pas de la Casa, concretament la pista blava del Port. És per aquest motiu que els enginyers de Saetde (la societat que explota el domini de Pas de la Casa-Grau Roig) es van asseure amb els enginyers del comú per tal de trobar-hi una solució de manera conjunta.

El cònsol major d’Encamp, Jordi Torres, va explicar que hi havia dues opcions: o construir un pont per on passessin els vehicles i que la pista quedés a sota o fer un túnel per als cotxes i que la pista quedés per sobre. “Finalment s’ha decidit que és millor fer un túnel per un tema de seguretat”, va indicar, explicant que així es podia garantir millor l’amplada de la pista. En aquest sentit, Torres va detallar que s’ha decidit fer “una trinxera” que es taparà per sobre. Segons va avançar el cònsol serà un túnel d’uns 20 o 25 metres de llargada. Unes obres que seran a càrrec del comú, que ja estava previst que assumís la construcció de la plataforma d’accés. De la seva banda, el Govern es farà càrrec de l’enquitranament, les barreres de seguretat, la senyalització i la pintura. Jordi Torres va assegurar que tot i aquest canvi, el cost de construcció del vial “no serà gaire diferent” i no tindrà gaire importància en el global del projecte, tot remarcant que “fer un pont també té uns costos”.

NOVES REUNIONS PER FER REALITAT L'ACORD D'INTENCIONS

El cònsol major d’Encamp, Jordi Torres, va explicar que segueixen treballant amb Saetde per materialitzar l’acord d’intencions que es va pactar a final del mandat passat. De fet, fonts de la societat que explota les pistes van indicar que les properes setmanes estan previstes noves reunions per tractar la qüestió i que s’està molt a prop de trobar la solució jurídica necessària que permeti encaixar les peces.

D’altra banda, les mateixes fonts consultades van deixar clar que Saetde no ha promogut l’elecció d’un delegat sindical entre els monitors de l’estació, sinó que tan sols s’ha demanat als treballadors que escullin un portaveu per poder tractar “qüestions internes de funcionament de l’escola d’esquí”. A més, van reiterar que “no hi ha cap tipus de conflicte” amb els monitors.

tracking