Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Escaldes-Engordany

El comú ingressarà un milió d'euros més amb el nou impost de propietat

Trini Marín destaca que el gravamen s’ha revisat i actualitzat respecte a les altres parròquies després de tancar el cadastre
Els ciutadans escaldencs no tindran un augment de taxes ni tributs l’any que ve, “ho hem mantingut congelat”, precisa la cònsol major, però sí que hi haurà qui haurà d’assumir el pagament de la imposició que grava les propietats, que s’ha actualitzat i que si es compleixen les previsions del que el comú ha calculat després de tota la revisió del cadastre i de saber a qui corresponen les propietats i les dimensions que tenen “suposarà un milió d’euros més”. Trini Marín explica que el pressupost del 2017 inclou els ingressos derivats de “l’impost de propietat, que l’any passat ja
  • #8 Eduard López Mirmi
    (15/12/16 01:01)

    pasamonte va dir..
    Miri, Sr.?, Sra.?, Ciutadà(na)?, Individu(a)?, encantat de rebre'l "passamonte" a les oficines de Capesa, només li posaria dues condicions: Vingui sense careta ni llençol; Vingui documentat, ensenyat i bregat en economia elemental, bàsicament en matèria de "fòrmules de finançament, concretament en ampliacions de capital "la primera condició és per decència, la segona condició és per vergonya aliena). Intentarem tornar a explicar el que s'ha explicat abastament. Penso però que no en te gens de ganes i que el seu objectiu no va per aquí. Vostè mateix...

    Respondre
  • #7 Aneu cap a casa
    (14/12/16 22:42)

    El augment que hi ha hagut en el preu del m2 trovo que es escandalos, i patetic. Si entreu al comu hi nomes sabeu fer aixo val mes que aneu cap a casa. Si es fes el mateix percentatge d'augment als pisos segur que estariom a la preso. Si falte diners al comu baixeu les despeses de funcionament.

    Respondre
  • #6 pasamonte
    (14/12/16 16:38)

    Moltes gràcies a Eduard López Mirmi per la resposta parcial. De fet, mea culpa, la pregunta anava una miqueta més enllà, en relació a l'origen del diners de la ampliació (o intent) de capital necessaris per pagar els dipòsits. En canvi, no puc donar les gràcies al president de capesa per la manca de resposta als meus mails de queixa i demanda d'explicacions en relació als talls d'aigua potable(?) i al subministrament d'aigua no potable de l'any passat: el metge de capsalera no em deixa i entenc que cal seguir les seves ordres.El primer pas per intentar arribar en un futur es reconèixer que avui no s'arriba.

    Respondre
  • #5 Eduard López Mirmi
    (14/12/16 16:13)

    pasamonte va dir..
    Sí Sr.? Sra.? Ciutadà? Individu?... Anònim "passamonte", pel que fa als dipòsits d'aigua que penso esmenta, s'han de pagar i de fet es paguen. Només un petit detall però, els paga exclusívament, sí exclusívament Capesa! Gràcies.

    Respondre
  • #4 pasamonte
    (14/12/16 14:32)

    On han tret la informació dels pisos, places d'aparcament i trasters, que es troben a disposició dels seus titulars i/o usufructuaris? Dels notaris, de la cambra de notaris? Amb quina autorització? L'agència de protecció de dades no té res a dir? S'han de pagar els dipòsits d'aigua, trienis i mútues?

    Respondre
  • #3 ciutadana
    (14/12/16 13:37)

    Potser que comencem a a parar de tants impostos!. I per axó, parar de llençasr els diners públics en massa obres que no calen i massa personal per tot...cal més contenció i bona gestió. I , de moment, ja en tenim prou d'impostos, finalment no podrem ni respirar!

    Respondre
  • #2 Propietari
    (14/12/16 10:42)

    La recaptació no té cap límit. Mai tindrem clar a on paren tots aquests diners. Aniràn pujant els impostos fins un sostre insuportable per la majoria dels propietaris. Els lloguers baixos no permeten cobrir despeses, la majoria del temps. No sé qui son els "economistes" andorrans, però, al meu entendre, no tenen ni idea !

    Respondre
  • #1 Ciutadà emprenyat
    (14/12/16 07:15)

    Suposo que com jo, altres propietaris hem rebut la carta a casa informant d'aquest increment. És motiu de queixa i sobretot de preocupació, ja que ens han doblat pràcticament l'impost sobre la propietat d'un any per un altre. Una desició política vergonyosa, i es que la voracitat recaptadora no té límits. Els ciutadans ens hauriem de queixar i sobretot reclamar que el comú ens argumenti que aquest increment. És trist que els polítics d'aquí no sàpiguis conservar una fiscalitat moderadament baixa com a atractiu de la parròquia i de país. Animo a tots els afectats a entrar una sol.licitud genèrica a tràmits del comú exposant el malestar d'aquesta mesura. Es que la maquinaria recaptadora no té límits, i a sobre en general mai ens queixem per preservar el dret a ser administrats de la forma més eficient. L'explicació més argumentada es que s'han igualat amb els d'Andorra. Perdoneu però aquest argument no em servei. Quina pena.

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts