Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Reunió de cònsols

Els propietaris de gossos hauran de pagar les analítiques dels animals per al cens d'ADN

Actualitzada 08/11/2016 a les 17:45
Durant l'any 2017 els propietaris de gossos hauran de fer una analítica als seus animals per poder crear un cens d'ADN i identificar les persones incíviques i poder-les sancionar quan no recullin els excrements de la via pública. La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, ha participat aquest matí a la reunió de cònsols celebrada a Encamp per informar de l'estat del projecte, que compta amb el suport dels comuns.

A partir d'ara es treballarà en un plec de bases per adjudicar les analítiques, que tindran un cost aproximat de 30 euros, i que aniran a càrrec dels mateixos propietaris perquè els cònsols consideren que si ho financessin els comuns suposaria una discriminació per als ciutadans que no tenen gossos. El cònsol major d'Encamp, Jordi Torres, preveu que les sancions es comencin a posar a partir de l'any 2018.

La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, ha informat als cònsols que durant el 2017 s'elaborarà un plec de bases per adjudicar les analítiques que s'hauran de practicar a tots els gossos censats al país (s'estima que són al voltant de 10.000), per disposar del seu ADN i sancionar els propietaris en cas de no recollir els excrements de la via pública.

El consell del cens caní està gestionat pel Govern i les clíniques veterinàries hi faran arribar les dades d'ADN perquè les gestioni. Tot i això, els encarregats d'analitzar els excrements seran els comuns, que demanaran les dades dels propietaris al Govern per procedir a la sanció. Tot i que encara no s'ha definit, es contempla la possibilitat de crear una figura encarregada de realitzar la tasca de recollida de tifes, que serà personal jurat del comú, com puguin ser el cos de banders o els agents de circulació.

El cònsol major d'Ordino, Josep Àngel Mortés, ha explicat que el cost de les sancions encara no s'ha determinat perquè és possible que s'hagin de fer modificacions del Reglament de tinença d'animals.
  • #12 Aitor
    (10/11/16 08:26)

    Ke fgin el puto fabor docupar-se de coses series , coses ke tingin que veure amb la lajuda diaria per persones que pateixin o tingin alguna dificultat de salud, economica o de venestar i no fer gastar els diners en mogudes inutils! Que pagin un bOn servei de recollida i una bona educacio i pressa de valors en leduccio de cada persona! Els politics que ajudin i treballin ja d'una vegada per tira quel com endevant d'aquest pais  en que abans es difierenciaba dels altres i que cada cop..... sasemble mes als demes! Pfff pena hem fán! I pena en fem!

    Respondre
  • #11 Encaparrada
    (09/11/16 09:34)

    Algú traurà benefici amb les analítiques i per justificar-ho intoxiquen l'opinió amb temes fabricats, quan hi han coses més importants a debatre, fins i tot a nivell parroquial. Que no n'hi ha prou amb els supermitjans que tenen els serveis de netejeja ? Quin nivellas tenim de polítics.

    Respondre
  • #10 maria
    (09/11/16 09:14)

    i ADN dels pipis de gent que pija al carrer , guarros

    Respondre
  • #9 Rafael
    (09/11/16 08:15)

    Ya claro y cuando el animal tiene diarrea que pasa tengo que ir con una fregona portátil.... menuda gilipollez, k contraten más gente para limpieza y den trabajo a gente en paro!! Ahora vamos a pagar todos por los 4 cerdos del pueblo.. 

    Respondre
  • #8 Felicitats
    (09/11/16 02:44)

    Per primera Vegada vull felicitar el Govern, Gracies, Gracies i mil Gracies, per fi !!!!! Es poden indignar tot el que vulguin els amos de gossos, estic FART de trepitja o fer slalom de merdes a Encamp, el poble ja de per si lleig, esta ple de merdes de Gos a tort hi ha dret, els americans han perdut la seva intimitat per culpa del terrorisme, jo donaria la meva i instal-laria cameres per tot els carrers sols per enganxa aquesta colla de amos incivics, PORCS, que no son pocs, una dia vaig comença a compta les merdes que trobava per les voravies i sols anar a l' escola i torna 400 metres de trajecte, 2 carrers petits, vaig compta mes de 30 i sense buscar-les sols caminant, es vergonyos, surts a fer una caminata al bosc, i tots els camins del peis que estan a prop de vivendes estan replets de merda, com es natura no recolleix ningu la merda, fa uns dies pujant al cami del Gall a Canillo el principi del cami era un camp de mines !!!! i aixi la majoria camins del peis. GRACIES !!!

    Respondre
  • #7 Toni
    (08/11/16 21:42)

    Ara ens volen fitxar tots com a delinquents, amb adn del gos inclòs, semblem delinquents sexuals amb les nostres mascotes. Insubmissió ciutadana, que pagui rita! Que serà després l'ADN de les persones i pagant naltres? 

    Respondre
  • #6 maria
    (08/11/16 21:24)

    la vergonya la tindríen de tenir els que les deixen sense recollir . Estic encantada amb aquesta noticia. Prou bruticia al carrer!!!

    Respondre
  • #5 Canis lupus
    (08/11/16 20:38)

    No tenen altra feina els cònsols,que dedicar-se a totes aquestes tonteries,i la ministra amb la quina caurá sobre Govern...Increible,flipant com diu la Sylvia.

    Respondre
  • #4 Rosa
    (08/11/16 20:22)

    Sara va dir..
    No t'hi amoinis, tenim un veí que ha ensenyat els seus gossos a cagar just davant casa un conseller de la minoria. Al veí ja l'han citat 3 vegades per "queixes infundades" el dels gossos ara es director de departament.

    Respondre
  • #3 Sara
    (08/11/16 19:51)

    Les caques que llançem a la paperera estan subjectes a que algun graciós les tregui i les escampi. Que hem de fer, endurnos-les a casa ? Quina poca vergonya.

    Respondre
Veure’n més
12
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts