x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
La seca, la meca i...

Debats i programes

Actualitzada 28/03/2023 a les 06:09
Entrant en matèria electoral estem immersos en unes setmanes intenses. Els candidats trepitgen, en mode conqueridors, els carrers, a la recerca i captura del vot impossible. Es destil·len subtilment també propostes fil per randa, algunes propostes originals extretes, o no, dels fulletons dels programes que inunden les bústies. Les programacions audiovisuals ofereixen debats i confrontacions, amb la força de la paraula, entre els membres més destacats de les candidatures. La campanya de cada equip o candidatura també posseeix un caire professional, amb la direcció d’uns spin doctors que no deixen absolutament res a l’atzar. Els programes electorals aporten un recull de promeses i solucions als problemes socials, que busquen generar confiança a l’elector. Ja sabem, però, com pot acabar l’exageració d’unes paraules maques! És per això que un programa ben ensucrat i embolcallat en un packaging impecable necessita una credibilitat fora de dubtes. I això només ho pot aportar la persona i/o el candidat que ens ven el producte, amb la persuasió i convenciment d’un comercial aguerrit en mil batalles. Només l’amalgama indissociable d’un bon producte ofert, aportat i explicat per la persona candidata que el promociona pot seduir un elector a dipositar el seu vot a l’urna. Veiem doncs que tot aquest treball de dissuasió necessita que el programa imprès tingui un bon executor que cregui en ell. Quan això no passa, tard o d’hora descobrim l’engany o la manca de rigor. Aleshores, no tothom es recorda, malauradament, de castigar l’infractor les properes conteses electorals.
  • #2 Kiko
    (28/03/23 16:30)

    Jo em conformaria amb que NO augmentessin l´edat de jubilació a mes dels 65 anys , ja que em falta poquet . No es just que et canvin les regles del joc cada 2 per 3 ...

    Respondre
  • #1 Partitocracia i Publicitat
    (28/03/23 16:21)

    Sí. Una campanya electoral és una campanya de publicitat.

    A la segona parlaríem de qualitat, preu i paraules de moda com en el seu moment va ser light, després ecològic, després biològic i ara sostenible. I ho comprem.

    En politica les paraules, (que no els conceptes), són habitage, Unió Europea, cost de vida, avortament i comparteix allò de sostenible.

    També comparteixen política i publicitat ser profundes com una gota. Perquè és el que els publicistes saben que aprofundim.

    Per tant, efectivament l'important no és el missatge, és l'aparença.

    I té la lògica.
    Un exemple:
    en terme de vots, i en relació a l'acord amb la UE, val el mateix el meu, (que compto amb els dits), que un doctorat per la Universitat del Que Vulgues.

    És més fàcil vendre'm el producte a mi amb avaloris.

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts