x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Les set claus

A la caça

Multes prescrites en tres i sis mesos
Actualitzada 01/09/2022 a les 06:29
No, no parlaré de les 201 captures aprovades pel Govern per a la Setmana de caça de l’isard, sinó dels controls dels mossos d’esquadra al costat de la frontera per caçar andorrans amb multes pendents.

Si sospites que tens alguna multa pendent a l’Estat espanyol, vigila. A pocs metres de la frontera del riu Runer s’instal·la un control amb dos mossos. Un atura la teva marxa i l’altre comprova si tens alguna multa pendent de radar per excés de velocitat a la xarxa viària catalana.

No cal pensar gaire, ja que en aquell moment, si no fas el pagament (amablement t’ofereixen un TPV) poden immobilitzar el vehicle.

El que sí que pots fer és presentar posteriorment un recurs davant l’autoritat competent que s’assenyala en la notificació de la sanció, i en el termini especificat, ja que, tot i que els agents asseguren que disposen d’un any per tal de notificar la sanció, segons el reial decret legislatiu 6/2015, en què s’aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, on es recull el text del règim sancionador (extrem aquest no modificat per la Llei 18/2021, de 20 de desembre), les sancions lleus prescriuen en tres mesos i en sis mesos les infraccions greus i molt greus.

Tenint en compte que el termini de prescripció de les multes de trànsit comença a comptar a partir del dia de la seva comissió, és des d’aquell moment que els mossos tenen un període de tres o de sis mesos (segons la qualificació de la sanció) per tal de fer la notificació de la infracció i de la sanció. Si la notificació és posterior, hi ha prescripció, i per tant el cobrament és contrari a dret.

El termini d’un any és una altra cosa, és la caducitat del procediment sancionador. Tanmateix, tot i que exposis aquests arguments en el moment de la notificació, probablement no et serveixin de gran cosa, ja que segurament t’imposin la sanció econòmica igualment, però sí que et serviran a l’hora d’interposar el corresponent recurs.
  • #6 Galina
    (01/09/22 18:46)

    España. El país que hay al sur del Principado de Andorra, se llama España. Ah, y las multas se pagan, en España y en Andorra. Y dicen que eres consellera? Deu meu!

    Respondre
  • #5 Laura
    (01/09/22 16:19)

    Article absurd per una consellera, sembla
    Que no tingui feina !!!! Si la fas la pague i calla.

    Respondre
  • #4 Realitat
    (01/09/22 10:35)

    Es nota del gremi que ets. Si et posen una sanció més enllà dels 3 o 6 mesos de prescripció, més val que la paguis i no encetis el calvari de fer recurs, seguir el procediment, els silencis etc.. i, si et cal, haver de pagar-te un Advocat. Al cap i a la fi, has de pagar igualment quan et paren.

    Respondre
  • #3 Notificació
    (01/09/22 08:37)

    Idem va dir..
    D'acord amb Ídem. Sra. Eva  en lloc d'ajudar a no pagar sancions que s'han realitzat a l'Estat veí perquè no treballa en que les sancions andorranes es notifiquin d'acord amb la llei i no deixant un paper a la bústia que no te cap validesa com a notificació. 

    Respondre
  • #2 Bruno
    (01/09/22 08:27)

    Moltes gràcies Eva per compartir aquesta informació amb tots.

    Respondre
  • #1 Idem
    (01/09/22 07:24)

    La mateixa caça que a Andorra, desenes de radars recaptadors en nom de la nostra seguretat ens buiden les butxaques, on hi ha la diferència?

    Respondre
6
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts