Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats
Quan algú pretén fer valdre la seva formació per agafar autoritat respecte als demès, hom s'ha de malfiar d'aquesta persona, especialment si és de ciències, atès que en ciència, no s'està sotmès al prestigi del ponent. El que cal, són dades i arguments, i vostè no justifica cap de les seves asseveracions. Les Avaluacions d'Impacte Ambiental (BOPA 8/01/2001) son estudis multidisciplinaris, no són competència exclusiva dels biòlegs, ans al contrari. Com deuria de saber, no es pot parlar amb propietat d'impacte ambiental de cap projecte fins que aquest no està definit en detall, aquí només podem que especular. Cal analitzar la situació ex-ante per comparar-la amb la ex-post del projecte. De manera que amb les mesures correctores apropiades (fins hi tot amb compensatòries en d'altres indrets), pot resultar que un projecte aparentment impactant a la prèvia a nivell intuïtiu, pot acabar generat impactes positius, segons la matriu d'efectes (mitjançant avaluació professional).
Respondre
Fastiguejat va dir..
Cadascú és com és, el que està clar és que vosté no en té NPI (utilitzant el mateix llenguatge mediocre que vosté) de l'impacte que generaria a nivell mediambiental tal projecte.
Jo sóc biòleg, i faré com vosté, li diré que no té NPI de qüestions referents a ecosistemes i danys ambientals. Un projecte com el que és proposa, vagi bé o no en altres aspectes on ja no em poso, és una aberració mediambiental i paisatjística.
Aprenem una mica a entendre la vida que ens envolta abans d'actuar amb prepotència i sobèrbia. Crec que a vosté se li escapa què són i quina és la importància que tenen els prats de dall per exemple, o la preservació de les riberes i dels seus boscos. Potser és que no sap directament què són, ja que en terres andorranes, poca cosa queda de tot això desgraciadament.
El Sr, Pasques vol anar d'erudit quan no cita la font d'informació de les dades dels percentatges de participació de les diferents teconologies de generació d'energía elèctria. Son les dades de REE (red electrica española). L'estructura de produccio francesa és molt diferent. Transpua més ignorància amb la matèria, i/o mala fe quan el serrell que a vostè se li escapa, és que comparant els motors de combustiò interna dels vehicles que circulen per carretera, resulta que tenen una eficiencia en el millor dels cassos del 35%, per contra l'eficiència del motor elèctric dels trens supera el 85%, a més de que en el retorn a BArcelona pot recuperar part de l'electricitat gastada en accedir a Andorra gràcies a l'energia potencial acumulada i els moderns motors regeneratius, que poden reincorporar electricitat a la xarxa durant el descens. Parla de la funció exponencial amb una lleugeresa tal que és evident que vostè és de lletres i NPI de questions tècniques, que el desautoritzen totalment.
RespondreEl ferrocarril és el millor sistema de transport col.lectiu (opinió), ja que és el més sostenible i segregat, penetra al centre de les ciutats i les distàncies es medeixen amb temps. Ara be, tinc dubtes de l'aprofitament de l'actual línia Puigcerdà - Barcelona que conec i que és vetusta i poc fiable... Penso que la idea bona seria passar per Lleida. També cal estudiar el cost i el finançament, que marcaria la viabilitat.
RespondreJordi, tens la mateixa actitud que els amerindis que s'oposaven a la construcció del ferrocarril als Estats Units. Benvingut ferrocarril.
Respondre
andorrà o tibetà? va dir..
En Pasques no és andorrà, com vosté deixa evident en el seu comentari. No obstant, té un coneixement sobre el Pirineu (Andorra inclosa) que ja li agradaria tenir a la gran majoria d'"andorrans" que es pensen que el Pirineu comença i acaba amb Andorra.
Passi bon dia
A mi el circuit dibuixat tampoc m'agrada, però ja et dic que si fos cap a Lleida, la opció de la tarifa reduïda que no para a Lleida ja es faria..
RespondreJordi, avui, i no és habitual, no estic gens d'acord amb el que dius. El tren no és neutre energèticament parlant, ni en termes de sostenibilitat, com no ho és cap mitja de transport massiu. Ho (absurditat) tornem a la tracció animal o res a fer. Però de totes les alternatives el tren és de bon tros la millor: més net, més efecient, més segur …
RespondrePasques la primera cosa que hom pensa en llegir el ser article es si sou andorrà.
Respondre
Dels diferents factors del medi: hidrologia, geologia, sòl, aire, fauna, flora, paisatge, etc. (els biòlegs únicament son competents parcialment en 2-3 factors), n'hi ha un, que han d'abordar d'altres tècnics no biòlegs, es tracta dels impactes sobre el medi sòcio-econòmic, i aquí és on entra l'avaluació que cal fer sobre l'emissió de contaminants estalviats amb una alternativa tècnica millor al motor de combustió interna, especialment en l'emissió de CO2, CO, NOx, SO2, PM10 més l'ozó troposferic, amb coneguts efectes sobre l'escalfament global, la pluja àcida, i sobre la salut, efectes que en la vall del Segre i de la Valira es magnifiquen en període anticiclònic, especialment hivernal. Factors que redundaran en una millor qualitat de vida dels riberencs i reduiran la nostra petjada ecològica, que és la més elevada d'Europa (7,86 hag/hab). L'agencia Europea del MA xifra la producció de GEH del tren en 14 g CO2/km/passatger, 11 vegades inferior que la dels cotxes.
Respondre