x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Les set claus

El futur de la mobilitat

La mobilitat no es pot resoldre només amb noves infraestructures
Actualitzada 20/07/2022 a les 06:27
Segons l’estudi de creixement urbanístic realitzat pel comú d’Ordino, la població de la parròquia podria duplicar-se en pocs anys si es manté el ritme de construcció actual. Desconec la tendència de les altres parròquies, però sí que m’atreveixo a afirmar que el nombre d’habitatges del país augmenta per sobre de les necessitats demogràfiques, i la població creix amb residents que provenen d’altres països. Són moltes les problemàtiques que deriven d’un creixement accelerat de la població: l’augment de les necessitats de recursos energètics i hídrics, l’increment de la contaminació, o de les dificultats de mobilitat.

Tots sabem que el país ja té problemes de mobilitat. Alguns dels trams conflictius els trobem a la Massana o a l’entrada del país per la frontera del riu Runer. Per a uns és imprescindible fer la variant de Sant Julià de Lòria, que milloraria l’entrada de molts turistes. Per als altres, la prioritat és el desviament de la Massana, perquè afecta tots els residents de les Valls del Nord, pràcticament cada dia, matins, migdies i vespres. La decisió la prendrà qui li correspon amb els millors criteris possibles, i sobretot, tenint en compte les limitacions pressupostàries. Ara bé, cal tenir present que un augment de la població pot comportar l'empitjorament general de la mobilitat al país i l’aparició de nous punts conflictius; i la inversió en noves infraestructures viàries no pot ser l’única solució al problema.

El país ha de garantir la mobilitat dels nacionals i, al mateix temps, permetre l’entrada dels turistes que ens visiten. Amb la perspectiva de creixement de població, s’accelera la necessitat de fer una seriosa reflexió sobre quines són les infraestructures imprescindibles. Però, al mateix temps, cal que ens plantegem un nou model de mobilitat més sostenible i respectuós amb el medi ambient i, sobretot, cercar estratègies per a un creixement sostenible del nombre d’habitants al país.
  • #4 Opció
    (20/07/22 11:52)

    Tramvia elevat de doble carril. Des de la frontera, amb parking gratuit pels turistes i per als que volguin continuar amb cotxe, a pagar peatge.

    Respondre
  • #3 Eduard López Mirmi
    (20/07/22 09:21)

    Són els recursos que marquen i defineixen el topall del creixement i no pas el creixement que demana cercar més recursos.

    Respondre
  • #2 I què farem a part de patir?
    (20/07/22 09:06)

    Molt romàntic, a banda del sentit comú, no veig cap proposta real a la solució del problema.

    Respondre
  • #1 les coses clares
    (20/07/22 08:42)

    Bona una aquesta Choy per parlar de mobilitat, quan ella mateixa diu a l'inici: la població de la parròquia podria duplicar-se en pocs anys si es manté el ritme de construcció actual.
    Quan el mateix Comú d'Ordino ha aprovat i autoritzat més de 380.000m quadrats per construir.... fot vergonya aquests polítics que tenim. POBLE DESPERTA surt a vota i fes-ho amb consciència, tu manes.

    Respondre
4
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts