Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats
Alt grau d'implicació? va dir..
Jo no era usuaria habitual del bus. Ara vaig a tot arreu amb bus i com jo molta gent. Que el bus passi a ser gratuit a mi em genera un estalbi suficient per poder fer una compra, aixi que ja tinc el meu abonament. No contamino i a sobre estalbio. Fins i tot estic pensant en vendre el cotxe. Conciencia mediambiental li en diem, vull deixar un bon món al meu fill. Si no ha d'utilitzar el bus, no faci expedir un abonament que algu altre haura de pagar. Si s'el fa si us plau que sigui de profit.
El grau d'implicació es veurà d'aquí uns mesos analitzant si el trànsit ha millorat o no.
El fet que hi hagi cues per adquirir l'abonament gratuït no implica que la població tingui un "alt grau d'implicació" com diu vostè.
Jo mateixa agafaré l'abonament per tota la família i formaré part d'aquestes cues de la foto i seguiré anant a la feina en cotxe perquè en bus no arribo a temps. Tindré l'abonament per dies puntuals que no treballi i baixi en bus a la capital en el meu temps lliure. I com jo molta gent més mentre els horaris i les freqüències de pas del bus no millorin. Els que ja anaven en bus són els que hi continuaran anant però ara gratis.
Les coses i els serveis tenen un cost i no poden ser gratuïts. El que ha de fer l'administració (amb els diners de tots) és ajudar a qui no tingui recursos suficients per pagar aquest tipus de serveis. Dit això, crec que la "gratuïtat" és un error ja que no solventa el problema real del transport públic: poques freqüències, horaris reduïts, poca fiablitat i no es cobreix la totalitat del territori (i mira que és petit!). S'hauríen d'invertir els diners recaptats en el servei per millorar aquests aspectes i fer que ningú en aquest petit país hagi de necessitar vehicle privat per anar a treballar o tornar a casa siguin les 9 del matí o a la 1 de la matinada. És precisament la gent que necessita el transport a la 1 del matí els que acostumen a tenir sous més baixos (penso en hosteleria) i que no es podran beneficiar d'aquest servei gratuït. Aquesta mesura només beneficia a qui treballa en horaris d'oficina, a estudiants i poc més.
RespondrePer afirmar que la població "està responent amb un alt grau d'implicació" hauriem de saber quan nous usuaris aportarà la gratuitat, de lo contrari el que és gratuit és el seu article d'opinió, més que gratuit és fum !!!
RespondreParlant clar: Les gratuïtat son un error que deseduca,atempta a la dignitat i torna irresponsables les persones.
Respondre
Des de fa dècades se sap que la demanda del transport públic és inelàstica a preus i molt elàstica amb el temps.
RespondrePer què no s'ha tret cap conclusió de la reducció de l'abonament a 30€?