.

x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Les set claus

Mobilitat elèctrica

Actualitzada 07/04/2022 a les 06:10
Ara farà cinc anys vaig optar per adquirir un vehicle de mobilitat elèctrica i amb aquesta compra tenia un doble objectiu. En primer lloc, volia estalviar, ja que soc una persona que em desplaço molt i travesso el país cada dia (i a vegades vàries vegades durant el dia), sigui per temes laborals o de lleure (i la meva despesa mensual de gasolina era força important). En segon lloc, i no és que sigui aquest objectiu menys important que l’altre, volia aportar el meu granet de sorra a la salvaguarda del planeta, deixant d’utilitzar energies fòssils. Sé perfectament que hi ha moltes veus discordants sobre el fet que aquests vehicles siguin més ecològics que els vehicles de gasoil o de gasolina, que sovint els detractors de la mobilitat sostenible al·leguen que els vehicles elèctrics purs pol·lueixen més (o, dit d’una altra manera, tenen una empremta de carboni més important) que els que utilitzen energies no renovables. Però aquest no és el tema del meu article d’avui, no vull fer comparacions entre els vehicles de mobilitat elèctrica i els de gasoil o gasolina, ja que no tinc els coneixements tècnics suficients per desenvolupar aquesta temàtica. No, avui vull parlar de com el nostre Govern promociona la mobilitat elèctrica mitjançant el programa Engega. Si fa uns anys el fet d’adquirir un cotxe d’aquest tipus tenia nombrosos avantatges (subvenció a la compra –tot i que cal destacar que encara que la subvenció sigui important el preu del vehicle continua sent molt elevat–, zones blaves i recàrrega gratuïtes durant dues hores, possibilitat de transitar pel túnel d’Envalira sense cost, etc.), s’han anat reduint amb els anys. I el darrer a desaparèixer ha estat la gratuïtat de la recàrrega, a l’inici d’aquest mes d’abril. Si volem continuar amb el foment de la mobilitat amb zero emissions no crec que reduir cada vegada més els avantatges sigui una bona solució, tenint en compte el cost d’aquests vehicles…
  • #5 Rosa
    (07/04/22 22:03)

    2030 no, 2035 i ja veurem si no s'allarga quan se'n adonin que l'electric no es viable.

    Respondre
  • #4 Kip
    (07/04/22 14:39)

    No cal fomentar res...a partir del 2030 ja no es fabricarà cap cotxe de combustible a Europa i als que hi quedin estaràn cada cop més restringits per circular. Jo penso apurar fins al final, així dono temps primer a que arribin la next gen de bateries i segón per tindre una instal·lació solar amb bateries per no pagar un duro en energia.

    Respondre
  • #3 Laura
    (07/04/22 12:53)

    No puc estar més d'acord amb vostè!

    Respondre
  • #2 Eco què?
    (07/04/22 12:49)

    En poques paraules,t'han pres els cabells.

    Respondre
  • #1 Pere
    (07/04/22 10:52)

    Benvingut al club dels sostenibles decebuts. Diuen que el primer cop que t'enganya algú és culpa seva, però si et torna a prendre el pèl aleshores és culpa teva. Votem en conseqüència.

    Respondre
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts